مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: قرار است شرکت‌های خودروسازی محصولات صنایع‌دستی را در تولیدات خود استفاده کنند.

در این برنامه قرار است نمدهای یزدی برای روکش صندلی خودروها استفاده شود و کارشناسان معاونت صنایع‌دستی در تلاشند تا اقلام بیشتری از صنایع‌دستی را به ‌خودروسازان معرفی کنند.

این خبر را معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داد و گفت: 52 هزار هنرمند این عرصه برای دریافت خدمات بیمه‌ای شناسایی و با هماهنگی با رئیس‌جمهوری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

به گزارش همشهری همچنین معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از راه‌اندازی 100 خانه ترویج روستائی تا پایان سال در کشور خبر داد.

حسین هاتفی فارمد در جلسه مطبوعاتی روز گذشته خود با خبرنگاران در مورد داوری‌های مهر اصالت در بیان عملکرد 6ماهه این معاونت با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه در کشور ما روستا‌های هدف گردشگری تعریف شده، از ابتدای سال‌جاری ایجاد خانه‌ترویج روستائی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری دهداری، بخشداری و فرمانداری‌های این مناطق در حال پیگیری است تصریح کرد: تا‌کنون پیشرفت کار مساعد بوده ضمن اینکه پیش‌بینی‌های ما برای ایجاد این مراکز تا پایان سال‌جاری یکصد خانه ترویج است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی همچنین از ثبت 50 اثر ناملموس صنایع‌دستی تا پایان سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آماده بودن پرونده 80 رشته صنایع‌دستی، ثبت این تعداد تا پایان امسال حتمی است.

هاتفی با بیان اینکه ثبت روش تولید 100اثر ناملموس صنایع‌دستی مقدمه‌ای برای ثبت آنها در عرصه‌های جهانی است، عنوان کرد: در حال حاضر فقط برای ثبت داخلی اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بازی‌های رایانه‌ای با موضوع صنایع‌دستی ساخته شده تصریح کرد: انتظار می‌رود این تعداد تا پایان سال‌جاری به 10 بازی افزایش یابد.

هاتفی فارمد همچنین با تاکید بر اینکه همکاری معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با شرکت‌های سایپا، ایران خودرو، رجا و هواپیمایی وارد مراحل خوبی شده بیان داشت: تمامی تلاش مسئولان دوطرف در استفاده کاربردی از صنایع‌دستی در قالب خودرو، هواپیما و قطار است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: در چند فرودگاه بحث ایجاد ویترین‌های صنایع‌دستی صورت عملی و جدی به‌خود گرفته ضمن اینکه طرح ایجاد ویترین‌های صنایع‌دستی در فرودگاه امام خمینی نیز در دست اجراست.

وی برنامه‌های آموزشی در قالب معرفی صنایع‌دستی کشور برای دانش‌آموزان را یکی دیگر از سرفصل‌های قابل اجرا در حوزه توسعه و ترویج دانست و گفت: سعی داریم در قالب اسلاید، فیلم و ورک‌شاپ این اقدام را عملی کنیم.

کد خبر 64603

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز