همشهری‌آنلاین: بحران مالی و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده است تا شرکت فرانسوی خودروسازی رنو، تولیدات خود را در سراسر جهان در سه ماه چهارم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته به میزان 25 درصد کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، پاتریک پلاتا رییس رنو با ابراز بدبینی نسبت به آینده این شرکت اعلام کرد که شرکت رنو در حال کاستن از تولیدات خود در تمامی کارخانه‌ها است و تصمیم دارد تولیدات همه شعبه‌های خود در کشورهای مختلف را نیز به میزان 25 درصد نسبت به سه ماه چهارم سال 2007 میلادی کاهش دهد.

وی که بتازگی به این سمت منصوب شده است، افزود: بنا بر پیش‌بینی‌ها، سال آینده‌ میلادی سالی دشوار خواهد بود و ما خود را برای سالی بدتر آماده می‌کنیم.

به گفته پلاتا، در سال آینده میلادی بازار فروش خودرو در اروپا کاهش شدید خواهد داشت. وی افزود: رنو باید تولید خود را در کشورهای در حال توسعه کاهش دهد و در سالهای آینده حتی در کشورهایی که رشدی برابر 10 تا 15 درصد داشته‌اند، کاهش تولید خواهد داشت.

پلاتا تصریح کرد که به آینده خوشبین نیست و شرکت رنو باید خود را برای وضعیت دشوار بویژه زمانی که سه شرکت بزرگ آمریکایی نیز با مشکلات عدیده مواجه هستند، آماده کند.
به گفته وی، شرکت رنو در سال آینده همچنان راه‌اندازی خطوط جدید را در برنامه خواهد داشت ولی تلاش می کند آنها را با وضعیت و شرایط روز متناسب کند.

به گفته او، از دو خط تولید که قرار بود در هند راه‌اندازی شود، یک خط حذف خواهد شد. شرکت رنو فرانسه در سه ماه اول سال 2008 میلادی با فروش یک میلیون و 320هزار دستگاه خودرو و سرمایه گذاری در 118 کشور، یک میلیارد و 550 میلیون یورو سود برده است.

این شرکت سودآوری خود را مدیون 130 هزار و 228 نیروی انسانی است که با تغییرات جدید، سرنوشت کاری آنان نامشخص است و احتمال می‌رود قربانی رکود اقتصادی فرانسه شوند.

کد خبر 68915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز