فولکس‌واگن از چهارشنبه سفارش‌های چند مدل هیبریدی را متوقف می‌کند، زیرا عملیات روسیه در اوکراین زنجیره تامین این شرکت را بی‌ثبات کرده است.

فولکس واگن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، درست در زمانی که مشکلات مربوط به تراشه‌ها فشار بسیاری را بر سازندگان خودرو وارد کرده، وقایع اوکراین نیز گرفتاری‌های جدیدی را برای این صنعت پدید آورده است.

فولکس‌واگن روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد، سفارش‌های نسخه‌های هیبریدی پلاگین مدل‌های گلف، تیگوان، پاسات، آرتئون و توآرگ در آلمان تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شوند و ممکن است تحویل سفارش‌هایی که پیش‌تر ثبت‌شده‌اند نیز در سال جاری انجام نشود.

یکی از سخنگویان این شرکت گفت: «هیبریدهای پلاگین ما به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند که منجر به ثبت سفارش‌های بالایی شده است. با توجه به این تقاضا و محدودیت در عرضه نیمه‌هادی‌ها، ما نمی‌توانیم سفارش بیشتری برای مدل‌های خودروهای برقی هیبریدی پلاگین در آلمان بپذیریم.»

فروش فولکس واگن پلاگین هیبریدی که برخی آن را فناوری انتقالی به خودروهای تمام برقی می‌دانند، در سال گذشته با رشد ۶۱ درصدی به ۳۰۹۵۰۰ دستگاه رسید. این درحالی است که پارسال، ۴۵۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودروی باتری برقی فروخته شده است.

فولکس‌واگن در ماه فوریه اعلام کرد که دفترچه سفارشات‌اش پر است، اما کمبود مداوم عرضه تراشه به این معنی است که باید برخی از شیفت‌های شب را در کارخانه اصلی خود در ولفسبورگ را کاهش دهد.

با این حال، هربرت دیس، مدیر اجرایی گفت که او شاهد کاهش مشکلات تامین نیمه‌هادی بوده و امیدوار است که تولید را تا نیمه دوم افزایش دهد.

اما عملیات روسیه در اوکراین، معضلی جدیدی را برای خودروسازان سراسر اروپا ایجاد کرده است که برای تولید خودروهای خود به مواد خام روسیه و سیم‌کشی از اوکراین متکی هستند.

فولکس‌واگن پیش از این اعلام کرده بود که تولید موقت در چندین کارخانه در آلمان و لهستان و تعلیق نامحدود تولید در روسیه، به دلیل بحران کنونی اعلام شده است.

کد خبر 662735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha