نگرانی‌ها درباره اعلام تحریم رسمی بر ضد نفت روسیه باعث افزایش دوباره قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی در روز سه‌شنبه شد.

Oil

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه مه با افزایشی حدود ۲.۵ درصدی به ۱۲۶.۲۸ دلار  و قیمت نفت «وست تگزاس اینترمیدیت» با افزایشی حدود ۲ درصدی به ۱۲۱.۶۹ دلار رسید.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است و هر روز حدود ۷ میلیون بشگه نفت و فراورده‌های نفتی صادر می‌کند.

 آمریکا که بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان است، ممکن است در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین وارادات نفت روسیه را ممنوع کند،اما آلمان که بزرگترین خریدار نفت خام روسیه است، درخواست‌ها برای تحریم نفت روسیه را رد کرده است.جایگزینی مقادیر بالای نفت روسیه در بازارها در صورت اعمال تحریم باعث نگرانی درباره عرضه در میان معامله‌گران نفت شده و قیمت‌ها را بالا برده است.

تحلیل‌گران می‌گویند تحریم صادرات نفت خام و فراورده‌های نفتی حدود هفت میلیون بشکه‌ای روسیه در روز احتمال اوج‌گیری بیشتر قیمت‌های نفت را مطرح کرده است.

روسیه روز دوشنبه هشدار داد که ممکن است در واکنش به تصمیم ماه گذشته برلین برای جلوگیری از افتتاح خط لوله نورد استریم ۲ جریان گاز طبیعی از طریق لوله از روسیه به آلمان را متوقف کند.

در همین زمینه:

تحلیل‌گران می‌گویند اگر همه صادرات نفت روسیه از بازارهای جهانی حذف شود، قیمت نفت ممکن است تا ۲۰۰ دلار افزایش یابد و معاون نخست‌وزیر روسیه افزایش قیمت نفت تا ۳۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده است.

محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان اوپک در کنفرانسی در هوستون تگزاس در روز دوشنبه گفت: «در حال حاضر در جهان ظرفیتی برای جایگزینی ۷ میلیون بشکه نفت صادراتی وجود ندارد. ما کنترلی بر حوادث جاری و جغرافیای سیاسی نداریم و این عوامل مسیر بازار را تعیین می‌کنند.»

کد خبر 662696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha