شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کالین پاول وزیرخارجه پیشین آمریکا پس از 25 سال دوستی با جان مک کین، یکشنبه (28 مهر) در یک برنامه زنده تلویزیونی حمایت خود را از اوباما اعلام خواهد کرد.

به گزالرش ایلنا به نقل از تایمز آنلاین، در حالی که کمتر از سه هفته تا انتخابات ریاست‌‏جمهوری آمریکا باقی است کالین پاول روز یک‌‏شنبه (فردا) در برنامه زنده‌‏ای از شبکه تلویزیونی «ان‌‏بی‌‏سی» آمریکا شرکت و از باراک اواما حمایت می‌‏کند.

بنا بر این گزارش، با انتشار خبر مصاحبه تلویزیونی روز سه‌‏شنبه کالین پاول در حمایت از باراک اوباما، ستاد انتخاباتی جان مک‌‏کین، کاندیدای جمهوری‌‏خواه خود را برای رسوایی بزرگی آماده می‌‏کند زیرا سابقه بیش از 25 سال دوستی پاول و جان مک‌‏کین پرسش‌‏های زیادی را درباره دلایل حمایت وزیر خارجه پیشین آمریکا از اوباما، رقیب وی برخواهد انگیخت.

در این گزارش آمده است، پاول ماه گذشته درباره احتمال پیروزی باراک اوباما گفت: انتخاب یک سیاه‌‏پوست به عنوان رئیس‌‏جمهوری آمریکا می‌‏تواند این پیام را به جهان مخابره کند که انتخاب رئیس‌‏جمهوری در آمریکا بر اساس تجربه، قضاوت و توانایی‌‏های فردی است.

کالین لوتر پاول متولد پنجم آوریل 1937 میلادی و شصت و پنجمین وزیرخارجه آمریکا بود که از بیستم ماه ژانویه سال 2001 تا 2005 میلادی به عنوان وزیرخارجه آمریکا با جرج بوش همکاری می‌‏کرد.

او در شانزدهم ماه سپتامبر سال 2000 میلادی پس از رای اعتماد مجلس سنای آمریکا وزیرخارجه آمریکا شد و با گرفتن مقام وزارت‌‏خارجه او به بالاترین مقام رسمی دولتی که تا به حال یک آفریقایی-آمریکایی رسیده بود، دست یافت.

پاول در زمان خدمت در ارتش آمریکا از سال 1987 تا 1989 میلادی مشاور امنیت ملی و از 1989 تا 1993 میلادی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.

کد خبر 66090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز