سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: واشنگتن پست در یک گزارش تحلیلی به نگرش مثبت جوزف بایدن در خصوص تعامل با ایران پرداخت.

واشنگتن‌پست در گزارشی تحلیلی به انتخاب جوزف بایدن، رئیس کمیته‌ روابط خارجی سنای آمریکا به عنوان همراه انتخاباتی کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و از وی به عنوان سناتوری یاد کرد که همواره طرفدار تعامل با ایران بوده است.

به گزارش ایسنا، مایکل روبین، تحلیلگر موسسه‌ آمریکن اینترپرایز در این گزارش تحلیلی با اتخاذ لحنی خصمانه در قبال ایران، نوشت: باراک اوباما کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتخاب جوزف بایدن به عنوان همراه انتخاباتی خود بر اهمیت سیاست خارجی در انتخابات سال جاری آمریکا تاکید کرد.

در ادامه‌ این گزارش تحلیلی آمده است: بایدن به عنوان رئیس کمیته‌ روابط خارجی سنای آمریکا در زمینه‌ مناظرات سیاسی تجربیات زیادی دارد؛ اما سابقه‌ وی در قبال جمهوری اسلامی ایران نشان‌ دهنده‌ یک اشتباه منسجم در تصمیم‌گیری در این زمینه بوده است.

طرفداری مداوم بایدن از "تعامل" با ایران که بیش از یک دهه به طول انجامیده است دنبال کردن برنامه‌ هسته‌‌ای ایران را برای تهران آسان‌تر کرده است. علاوه بر آن اصرار بی‌پایان بایدن برای مخالفت با دولت جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا موجب شد که وی با اعمال تحریم‌های شدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مخالفت کند.

در ادامه‌ این گزارش تحلیلی می‌خوانیم: وی در چهارم دسامبر به خبرنگاران گفت که بوش اطلاعات بدست آمده درباره‌ ایران را به اشتباه ارایه کرده و تاکید کرد که "نمی‌توان به این رئیس جمهور اعتماد کرد".

در ادامه‌ این گزارش تحلیلی آمده است: بوش کسی بود که دودستگی ایجاد کرد، اما اکثر سناتورهای آمریکا درک می‌کنند که تعصب و جانبداری هرگز نباید مهمتر از امنیت ملی قرار گیرد. هنگامی که سنای آمریکا تصمیم گرفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند بایدن یکی از 22 سناتوری بود که با این امر مخالفت کرد. وی دلیل مخالفت خود را چنین اعلام کرد: من علیه لایحه‌ی دادن لقب تروریست به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رای دادم به این دلیل که به دولت فعلی آمریکا (دولت بوش) اعتماد ندارم.

در پایان این گزارش تحلیلی آمده است: اوباما بایدن را به خاطر تجربیاتش انتخاب کرد اما وی علاوه بر آن قوه‌ی تشخیص وی را نیز در نظر گرفت.

کد خبر 61697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز