شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه روزنامه پرنفوذ آمریکایی از باراک اوباما کاندیدای حزب دمکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 4 نوامبر رسما حمایت کردند.

به گزارش الجزیره، روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با تیتر باراک اوباما برای ریاست جمهوری نوشت: اوباما قدرت آن را دارد که رئیس جمهوری بزرگ شود.

واشنگتن پست در ادامه سرمقاله خود اوباما را مردی هوشمند و انعطاف پذیر و مسلط بر مسائل پیچیده و دارای مهارت آشکار در ایجاد تفاهم و اجماع توصیف کرده است.

این روزنامه در سرمقاله خود به همان میزان که جان مک کین را مورد انتقاده قرار داد نسبت به اوباما با افراط زیادی نظر مساعد داشت.

در بخشی از سرمقاله واشنگتن پست آمده است: با وجود ستاد انتخاباتی ناامیدکننده مک‌کین و بالاتر از همه چیز انتخاب غیر مسئولانه معاون و دستیاری که آماده پذیرش سمت ریاست جمهوری نیست (اشاره واشنگتن پست به سارا پیلین) انتخاب آسان شده است. 

بی تردید
لس آنجلس تایمز نیز با تیتر "بی تردید" از اوباما حمایت کرد.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: "رقابت بر سر کسب مقام ریاست جمهوری به مرحله پایانی خود نزدیک می‌شود، این شخصیت، خلق و خو، استواری و پختگی اوباما است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

لس آنجلس تایمز افزود: این‌ها خصوصیاتی است که رهبری آمریکا طی قریب به یک دهه اخیر از آن به طور جدی بی بهره بوده است.

نویسنده سر مقاله لس آنجلس تایمز در ادامه ضمن انتقاد شدید از مک کین نوشت: عملکرد ستاد انتخاباتی مک کین موجب شده است تا او تقریبا ناشناخته باقی بماند.

جان مک کین طی دوران ریاست جمهوری بوش خود را مطرح کرد ... اما  مردی که به دارابودن حس افتخار و ثبات شهره بود از آن زمان اعلام کرده است که به طرح مهاجرتی خود رای نخواهد داد، او چنان ریاکارانه تعریف جدیدی از شکنجه را ارائه داده که به نظر می‌رسد به گونه‌ای تغییر عقیده داده که چیزی را که زمانی از آن نفرت داشت اکنون تقریبا به آغوش می‌کشد.
 
شیکاگو تریبیون روزنامه شهری که اوباما نمایندگی آن را در سنا عهده‌دار است به حمایت از سناتور شهر خود پرداخته است.

تقویت نیروی اوباما

اوباما روز جمعه در ایالت ویرجینیا در جمع 8 هزار نفر سخنرانی کرد، مردم در ایالت ویرجینیا طی 44 سال اخیر به کاندیدای دمکرات‌ها برای کسب مقام ریاست جمهوری رای نداده‌اند.

او از حامیان خود در ویرجینیا خواست از پیشتازی او در نظر سنجی‌ها مغرور نشوند: من از همگان می‌خواهم که با دلهره و نگرانی بدوند. طی 18 روز آینده از شما می‌خواهم به این نتیجه برسید که هیچ چیز مهمتر از تغییری که ما پیگیر آن هستیم نخواهد بود.

بر اساس آخرین نتیجه نظر سنجی سراسری انجام شده توسط موسسه گالوپ
اوباما 7 درصد از مک کین پیش افتاده است.

نظر سنجی‌های اخیر انجام شده توسط سی ان ان و تایم نیز حکایت از آن دارد که اوباما در بسیاری از ایالات آمریکا از مک کین پیش است.

در کلورادو اوباما با 5 امتیاز اختلاف نسبت به مک کین بیشتاز است در فلوریدا نیز کاندیدای دمکرات‌ها با 8 امتیاز از نامزد جمهوریخواهان پیش است، در میسوری و ویرجینیا نیز به ترتیب اوباما 3 و 10 امتیاز از رقیب خود پیش افتاده است.

کد خبر 66075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز