چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرفداران گروه القاعده در هفته جاری با ارسال پیامی به وب سایتی که با این گروه مرتبط است، اعلام کردند که از یک حمله تروریستی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برای هموار کردن مسیر مک کین به کاخ سفید استقبال می‌کنند.

به نوشته تایم، در این پیام که روز دوشنبه 19 اکتبر به سایت الحسبه فرستاده شده آمده است که اگر القاعده می‌خواهد آمریکا را از نظر نظامی و اقتصادی تحلیل ببرد، جان مک کین کاندیدای کم طاقت جمهوری خواهان گزینه بهتری است، زیرا احتمال بیتشری می‌رود که وی جنگ در عراق و افغانستان را در صورت انتخابش به مقام ریاست جمهوری آمریکا ادامه دهد. 

در ادامه این پیام هواداران القاعده می‌افزایند: برای نیل به این منظور یک رئیس جمهور کم طاقت نظیر جان مک کین که اعلام کرده تا زنده ماندن آخرین سرباز آمریکایی به جنگ ادامه خواهد داد، لازم است.

هواداران القاعده این گونه نتیجه گیری می‌کنند: "بنابراین القاعده باید از مک کین حمایت کند، تا او به راه شکست خورده بوش ادامه دهد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اگر القاعده عملیات بزرگی ضد منافع آمریکا انجام دهد، این اقدام به نفع مک کین تمام خواهد شد، زیرا به طور عمد مردم آمریکا را به رای دادن به مک کین ترغیب خواهد کرد تا او انتقام آن‌ها را از القاعده بگیرد. در نتیجه القاعده موفق خواهد شد قدرت آمریکا را تا سال آخر ریاست جمهوری مک کین تحلیل ببرد.

مارک سالتر یکی از مشاوران ارشد مک کین اعلام کرد که  از مضمون این پیام اطلاع دارد، با این حال او بلافاصله نسبت به مطالب مندرج در این پیام اظهار نظر نکرد.

گروه امنیتی که بر این وب سایت نظارت دارد و این پیام را ترجمه کرده اعلام کرد که این پیام منتسب به یکی از همکاران این سایت اینترنتی موسوم به محمد حدیف است. البته به نظر می‌رسد که حدیف ارتباط مستقیمی با طرح‌های القاعده نداشته و از عملیات این گروه نیز مطلع نباشد.

آدام رایسمن یکی از تحلیل گران ارشد این گروه امنیتی گفت: پیام اخیر به دلیل این که نظرات کمتری در سایر فروم‌ها(forums) درباره انتخابات آمریکا مطرح شده بود، توجه ما را به خود جلب کرد.

کد خبر 66460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز