همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس مجلس نمایندگان عراق تصریح کرد:

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تثبیت صلح و آرامش و توسعه و پیشرفت اقتصادی عراق است و دراین چارچوب برای هرگونه همکاری و کمک آماده است.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های مجلس، دراین دیدار دکتر لاریجانی با ابراز خشنودی از روند رو به گسترش مناسبات تهران و بغداد اظهار داشت: دو کشور ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و تعمیق مناسبات همه‌جانبه خود دارند و باید با اتخاذ سازوکارهای مناسب روند همکاری‌های فی‌مابین راهرچه بیشتر توسعه و گسترش دهند.

وی افزود :سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تثبیت صلح و آرامش و توسعه و پیشرفت اقتصادی عراق است و دراین چارچوب آمادگی هرگونه همکاری و کمکی را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به حجم همکاری‌های اقتصادی دو کشور، اظهار داشت : خوشبختانه همکاری‌های اقتصادی خوبی دربخش‌های مختلف میان دو کشور وجود دارد که باید با شناسایی عرصه‌های جدید آن را تعمیق و گسترش داد.

لاریجانی دربخش دیگری از سخنانش توافق‌نامه امنیتی پیشنهادی آمریکا به عراق را دارای آثار نامطلوب فراوانی برای حاکمیت و سیادت عراق و سایر کشورهای منطقه دانست.

براساس این گزارش "محمود المشهدانی" رییس مجلس نمایندگان عراق نیز دراین دیدار مناسبات دو کشور را بسیار با اهمیت دانست و افزود: تحکیم و تقویت مناسبات ایران و عراق به طور قطع موجب شکوفایی و ثبات منطقه خواهد شد.

وی با تاکید براراده کشورش برای توسعه و پیشرفت مناسبات صمیمانه فی‌مابین افزود:دو کشور دیدگاه‌های نزدیکی در زمینه مسایل منطقه و بین‌المللی دارند.

رئیس مجلس عراق با بیان اینکه زخم‌های عراق با وجود نیروهای بیگانه در آن التیام نمی‌یابد، گفت: حضور نیروهای بیگانه در عراق بزرگترین مشکل عراق است.

طرفین دراین دیدار پیرامون آخرین تحولات منطقه و راه‌های گسترش همکاری‌های دوستانه دو کشور بحث و تبادل ‌نظر کردند.
رئیس مجلس عراق صبح امروز در راس یک هیات بلندپایه پارلمانی - سیاسی وارد تهران شد.

وی طی مدت اقامت دو روزه خود در ایران با برخی مقامات بلندپایه سیاسی کشورمان درخصوص موضوعات مورد علاقه گفتگو خواهد کرد

کد خبر 65198

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز