سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
۰ نفر

شرکت فیس‌بوک به خاطر قطعی گسترده‌ای که دسترسی میلیاردها کاربر را برای چندین ساعت به اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، اینستاگرام،واتس‌اپ و مسنجر مختل کرد، عذرخواهی و علت قطعی آنها را اعلام کرد.

facebook

به گزارش همشهری آنلاین به نقل سی‌ان‌بی‌سی سانتوش جاناردهان، معاون رئیس فیس‌بوک در پستی وبلاگش در روز دوشنبه نوشت: «از همه افراد و کسب‌وکارهای وابسته به سرویس‌های ما در سراسر جهان به خاطر اختلال ناشی از قطع شدن دسترسی به پلتفرم‌هایمان پوزش می‌خواهیم.»

به گفته جاناردهان این قطعی که مانع روزآمدن کردن فیدهایشان یا فرستادن پیام شد، ناشی از «تغییرات پیکربندی در یک روترهای اصلی» رخ داده است، اما درباره جزئیات این تغییرات توضیحی نداد.

او افزود که این تغییرات ناشی از «مشکلاتی» است که جریان ترافیک را میان روترهای در مراکز داده‌های فیس‌بوک در جهان قطع کرده است.

جاناردهان نوشت: «این اختلال در ترافیک شبکه اثری آبشاری بر شیوه ارتباط مراکز داده‌های ما ایجاد کرد و باعث توقف سرویس‌های ما شد.»

فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ مدت کوتاهی پیش از  ظهر به وقت شرق آمریکا در روز دوشنبه از کار افتادند و کاربران با پیغام‌های خطای سرور روبرو شدند.

تازه پس از ساعت ۷ بعدازظهر به وقت شرق آمریکا، پس از چند ساعت قطعی، مارک زوکربرک، مدیرعامل فیس‌بوک در صفحه فیس‌بوکش از به کار افتادن دوباره این سرویس‌ها خبر داد.

این قطعی طولانی‌ترین آفلاین‌شدن فیس‌بوک از سال ۲۰۰۸ تاکنون است؛ در آن هنگام یک اختلال باعث آفلاین شدن سایت برای حدود یک روز شد و بر حدود ۸۰ میلیون نفر از کاربران تاثیر گذاشت. فیس‌بوک اکنون حدود ۳ میلیارد نفر کاربر دارد.

فیس‌بوک در قطعی مشابهی در سال ۲۰۱۹ که حدود یک ساعت طول کشید، هم علت را تغییر پیکربندی سرور اعلام کرد.

کد خبر 630601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha