دو برادر که در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کرده‌اند، به سرقت ۲۵ میلیون دلار ارز دیجیتال در ۱۲ ثانیه متهم شده‌اند.

اتریوم

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورو نیوز، آنتوان و جیمز پریر-بوئنو، برادران ۲۴ و ۲۸ ساله، متهم به کلاهبرداری دیجیتال و پولشویی هستند. وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید سرقت رخ‌داده، اولین مورد در نوع خود است.

بنا بر اعلام دادستان‌ها، این دو نفر که طبق گزارش‌ها در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) تحصیل کرده‌اند، این کار را در آوریل سال ۲۰۲۳ انجام داده‌اند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا گفت: «این دو برادر ۲۵ میلیون دلار ارز دیجیتال اتریوم را از طریق یک پروژه پیشرفته که ماه‌ها مشغول طراحی آن بوده و در چند ثانیه اجرا کرده‌اند، به سرقت بردند.»

او افزود که ماموران اداره خدمات درآمد داخلی، واحد زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری، نقش کلیدی در کشف «اولین طرح کلاهبرداری دیجیتال از این نوع و پولشویی» داشته‌اند.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که این دو نفر از مهارت‌های بسیار تخصصی، که در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان آموخته بودند، جهت بهره‌برداری از سازوکار اتریوم برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های خبری، این برادران ریاضیات و علوم کامپیوتر خوانده‌اند و هر دو در دانشگاه ام‌آی‌تی تحصیل کرده‌اند. دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده، روز چهارشنبه با اشاره به نحوه نفوذ به دفتر ثبت تراکنش‌های رمزنگاری‌شده گفت: «طرح متهمان، یکپارچگی زنجیره بلوکی را زیر سوال می‌برد.»

گفته می‌شود این برادران ظاهراً اولین دستکاری منحصربه‌فرد خود را در زنجیره بلوکی اتریوم با دستیابی به تراکنش‌های معلق و تغییر مسیر آن‌ها انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فرآیند موسوم به «اکسپلویت» که روی دستکاری «بیشینه ارزش قابل استخراج» در زنجیره بلوکی اتریوم تمرکز داشت، بلاکچین را مجبور به «انتشار پیش از موعد محتوای کامل یک بلوک پیشنهادی» می‌کرد. این دو برادر در تنها چند ثانیه توانستند چنین دستوری را اجرا کنند.

مقامات می‌گویند که این برادران از بازگرداندن وجوه دزدی خودداری کردند و با تاسیس شرکت‌های صوری و از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی اقداماتی را برای پولشویی و پنهان کردن ارزهای دیجیتال سرقتی خود انجام دادند.

بنابر گفته دادستان‌ها، در تاریخ اتهامات جنایی این اولین بار است که یک کلاهبرداری از چنین نوع «منحصر به فردی» انجام شده است.

هر یک از این دو برادر در صورت مجرم شناخته شدن می‌توانند به بیش از ۲۰ سال زندان محکوم شوند.

کد خبر 852564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha