شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

گروه سلامت: بیماری وبا طی یک ‌ماه گذشته موضوع داغ رسانه‌ها شده بود و شمار مبتلایان به این بیماری نیز سیر صعودی خود را طی می‌کرد، اما به گفته کارشناسان، ظاهرا موارد بروز این بیماری در هفته اخیر کاهش چشمگیری داشته و نشان از مهار تقریبی آن در کشور دارد.

این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته، رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی با اعلام اینکه آخرین شمار مبتلایان به وبا 114 نفر است و تاکنون متأسفانه 4 نفر قربانی آن شده‌اند، تعداد مبتلایان به وبا طی هفته گذشته را تنها 2 نفر اعلام کرد و گفت: فصل وبا در کشور از اواسط اردیبهشت آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه می‌یابد که البته این فصل با توجه به شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف متفاوت است.

در عین حال، دکتر مهدی فتحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تاکید بر اینکه بیماری وبا به‌خصوص در منطقه غرب استان تهران (کرج و ساوجبلاغ) فروکش کرده و تحت کنترل درآمده است، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: البته در این میان پزشکان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی توجیه شده‌اند که درصورت مشاهده بیماری وبا، موارد مشکوک را حتما گزارش دهند.

وی از توزیع 5 میلیون بروشور اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری وبا خبر داد و اضافه کرد: این بروشورها در اماکنی چون عوارضی‌ها، ورودی و خروجی‌های شهر، دستگاه‌های اداری، میادین میوه و تره‌بار و حتی سبزی فروشی‌ها توزیع شده است.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی نیز در این میان به نمونه‌برداری سالانه برای تشخیص وبا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به‌طور میانگین سالانه 200 تا 250 هزار نمونه‌برداری برای تشخیص وبا در کشور صورت می‌گیرد.

دکتر محسن زهرایی با بیان اینکه با خنک‌تر شدن هوا شرایط برای گسترش وبا محدودتر می‌شود، در ادامه به برنامه‌ریزی‌های همه ساله برای کنترل و جلوگیری از ورود و گسترش بیماری‌ها در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه‌های مراقبتی در کشور تا عدم‌گزارش‌دهی موارد جدید ابتلا به وبا برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 62647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز