دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاعیه‌ای به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری "وبا" از مردم خواست توصیه های بهداشتی دراین زمینه را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موقعیت جغرافیایی کشور و تردد اتباع بیگانه، خشکسالی و نیز رعایت نکردن بهداشت فردی در شیوع وبا موثر است.

برای پیشگیری از این بیماری، رعایت اصول بهداشتی به خصوص شستن دست‌ها با آب و صابون به طور مرتب، به خصوص قبل از غذا خوردن و پس از دستشویی رفتن ضروری است.

همچنین در این اطلاعیه بر استفاده از آب آشامیدنی سالم و استفاده نکردن از یخ‌های قالبی که در مکان‌های غیر بهداشتی عرضه می‌شود، تاکید شده است.

مسافرین در هنگام سفر از خوردن آب چاه‌ها، چشمه‌ها و برکه‌ها خودداری کرده و از آب آشامیدنی سالم و یا آب بطری استفاده کنند. در صورت نداشتن دسترسی به آب آشامیدنی سالم، آن در به مدت یک دقیقه بجوشانند.

در اطلاعیه این وزارت خانه به ضرورت سالم سازی سبزیجات اشاره شده و آمده است؛ سبزیجات، کاهو و کلم را باید قبل از استفاده به مدت 5 دقیقه با استفاده از محلول‌ههای شوینده انگل زادیی و با استفاده از محلول‌های ضد عفونی کننده، گندزدایی کرد.

براین اساس هموطنان از مصرف سبزی و سالاد در مراکز عرضه غذا و رستوران‌هایی که به بهداشتی بودن آنها مشکوک هستند، خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی، می‌توانند مراتب را به مراکز بهداشتی درمانی مربوطه گزارش کنند.

بیماری وبا یکی از بیماری‌های عفونی که همه ساله در بسیاری از کشورها شایع است. در کشور ما بیش از 40 سال، هرسال مواردی از این بیماری مشاهده می‌شود.

در سال 85 و 86 به ترتیب 24 و 57 مورد ابتلا به بیماری وبا در ایران گزارش شده است. امسال نیز تا کنون 28 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است که با توجه به آمار سال های گذشته ، آمار بالایی محسوب نمی‌شود.

کد خبر 59776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز