سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاندیدای حزب دموکرات آمریکا با اشاره به اینکه حمله به ایران یک کار احمقانه است، گفت:

دولت بوش به‌جای آغاز مذاکرات مستقیم با تهران، فقط لاف می‌زند. به گزارش (ایرنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه از داونپورت، باراک اوباما در جمع حدود 250 نفر از هوادارانش در ایالت آیوا گفت: ‌یک ایران هسته‌ای با دخالت در عراق و تهدید عرضه نفت، می‌تواند برهم زننده معادلات در منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد که "اسرائیل یکی از متحدان بسیار قوی ما در جهان است که بشدت از حملات محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران برای حذف اسرائیل از نقشه،‌ احساس خطر می کند.

اوباما افزود: وظیفه من به عنوان یک رئیس جمهور این است که اطمینان یابم ما با تحمیل مجازات علیه ایران برای آغاز تغییرات در محاسبات خودش، این کشور را از لحاظ دیپلماتیک تحت فشار قرار خواهیم داد.

ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل روز چهارشنبه گذشته گفت که دولت جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا با هرگونه حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران مخالف است.

باراک خاطرنشان کرد: ‌موضع آمریکا شناخته شده است، آنان خواستار اقدام علیه ایران نیستند.در حال حاضر، باید روند دیپلماتیک ادامه یابد و تمامی گزینه ها همچنان پابرجا هستند.

اوباما در ادامه سخنان خود گفت که اسرائیلی‌ها می‌دانند که گزینه نظامی، گزینه مناسبی نیست اما دیدگاه آنان این است که یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای قابل قبول نیست.

این کاندیدای سیاهپوست در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: مشکل در درون دولت بوش است زیرا بجای تلاش برای آغاز مذاکرات مستقیم با ایران، لاف‌های بسیاری می‌زند.

به گفته وی، حمله به ایران یک گزینه بسیار احمقانه است که دولت بوش می‌تواند انجام دهد زیرا این مساله رهبران ایران را به ادامه مسیر تجهیز به سلاح هسته‌ای ترغیب می کند.

اوباما همچنین جان مک کین رقیب جمهوریخواه خود را متهم کرد که می خواهد به سیاست خارجی بوش ادامه دهد و آمریکا را در عراق گرفتار کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد:‌اگر رئیس جمهور شوم، به جنگ عراق به صورت مسئولانه پایان می‌دهم.

کد خبر 61717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز