همشهری آنلاین: وزارت‌‏خزانه‌‏داری آمریکا در جدیدترین اقدام خود در راستای مخالفت با برنامه هسته‌‏ای ایران شش شرکت این کشور را تحریم کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از دیلی‌‏تایمز، آمریکا 8 شرکت خارجی و 8  شخص حقیقی را به اتهام فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز ایران برای ساخت تجهیزات نظامی جریمه کرد و 6 شرکت ایرانی را در فهرست تحریم‌‏های خود‌‏ وارد کرد.

این 6 شرکت ایرانی عبارتند از صنایع الکترونیک ایران، صنایع الکترونیک شیراز، صنایع ارتباط ایران، شرکت صنایع تولیدات هواپیمایی ایران، گروه صنایع تسلیحاتی و صنایع فراساخت.

همچنین آمریکا قصد دارد افراد و شرکت‌‏هایی از کشورهای مالزی، امارات، انگلیس و آلمان را در پی تحقیقاتی 2 ساله متهم به صادرات تجهیزات نظامی به ایران کند. واشنگتن مدعی است این افراد و شرکت‌‏ها بخشی از شبکه فروش کالاهای دارای کاربرد دوگانه به ایران بوده‌‏اند.

استوارت لیوی، معاون‌‏وزارت خزانه‌‏داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم ضمن اعلام این خبر گفت: ایران قصد دارد فعالیت‌‏های خود برای خرید کالاهای دارای کاربرد دوگانه را پشت شبکه‌‏ای گمراه کننده از موسسات پنهان کند و در واقع طرف‌‏های مورد معامله خود را فریب دهد تا از طریق خرید کالاهای دارای کاربرد دوگانه برنامه ساخت تسلیحات نظامی خود را تسهیل کند.

چنین ادعاهایی همواره از طرف ایران تکذیب شده‌‏ است و این کشور همواره بر صلح‌‏آمیز بودن فعالیت‌‏های خود تاکید داشته ‌‏است.

کد خبر 63739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز