خبر خوب برای هواداران مارک تواین این است که می‌توانند عمارت زردرنگ واقع در کانتیکت را که نویسنده تام سایر و هاکلبری‌فین سال‌های آخر عمر را در آن‌جا سپری کرد خریداری کنند. خبر بد اینکه، برای خرید آن به ۴.۲ میلیون دلار پول نیاز است.

مارک تواین

به گزارش همشهری آنلاین، مارک تواین نام این عمارت را استورمفیلد (Stormfield) گذاشت و تا سال ۱۹۱۰ و لحظه مرگ در آن زندگی کرد. او این نام را از روی یکی از داستان‌های کوتاهش «سفر کاپیتان استورمفیلد به آسمان» انتخاب کرد. این عمارت به سفارش تواین و به سبک ویلای توسکانی ساخته شد. استورمفیلد در یک زمین حدود ۲۸ هکتاری، با پنج اتاق خواب اصلی، یک کالسکه‌خانه و یک کلبه مخصوص مهمان ساخته شد و گرچه تواین خود را زیاد درگیر طراحی داخلی و مبلمان خانه نکرد، اما در نهایت نتیجه برای او رضایت‌بخش بود. او در نامه‌ای به دوروتی کوئیک می‌نویسد: «من تا دیروز عصر هرگز در این منطقه زیبا نبودم. خانم لیون و معمار، خانه را بدون هیچ‌گونه کمک و راهنمایی از من ساخته و مبله کرده‌اند و نتیجه کار کاملا من را راضی کرده است. اینجا به طرز دلربایی ساکت است. خانه در تنهایی خود ایستاده و اطراف آن چیزی نیست جز انبوه درختان و روستا که کم‌کم نمایان می‌شود.» 

تواین در مصاحبه‌ای با نیویورک‌ تایمز، این عمارت را خانه‌ای بی‌نهایت آرام توصیف کرد و گفت که در تمام دنیا، برای او اقامت در این خانه از هر جای دیگری رضایت‌بخش‌تر بوده است. ویدیوی زیر که در سال ۱۹۰۹ که با کینتوگراف ادیسون ضبط شده است، احتمالا تنها تصویر ادیسون و این عمارت است. دختران او کلارا و جین در این ویدیوی صامت، دور یک میز کوچک نشسته‌اند و چای می‌نوشند. 

منبع: ترجمه با اندکی تصرف از لیت‌هاب.

کد خبر 613353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha