پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس از هر طرح و برنامه و پیشنهاد مشخص برای اصلاحات اقتصادی حمایت می‌کند، اما اگر آن را سبب بروز تشنجاتی در کشور ببیند با آن مخالفت می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی لاریجانی در دیداربا افسران سپاه علی ابن ابیطالب با تاکید بر داشتن قدرت سازمانی در برابر تهدیدات، گفت: ساختار سپاه امروز متناسب با تهدیدات است. اگر امروز سپاه بزرگ‌ترین ظرفیت موشکی منطقه را دارد به دلیل تهدیدات داخلی و خارجی است.

وی تاکید کرد: دفاع از انقلاب نیازمند این ظرفیت است. نباید نگران حرف‌هایی که خارج از منطقه زده می‌شود، بود. ما نه اهل تعارف در دفاع هستیم و نه خواب‌آلوده؛ بلکه متناسب با تهدید عمل می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که ایران مخاطرات زیادی را پشت سر گذاشته است، گفت: مخاطرات امروز با دیروز تفاوت زیادی دارد. این مخاطرات هم نرم است، هم سخت و هم فرهنگی.

وی با بیان این‌که دشمن از شگردها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند، گفت: مواجه‌ی امروز آمریکا و اسرائیل چیز تک‌ساعتی نیست؛ بلکه بازیگران زیادی در این عرصه وجود دارند.

لاریجانی با اشاره به موضوع تشکیل تشکیل دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران، گفت: این یک اقدام کاملا فریبکارانه است و کسی نباید آن را بپذیرد.

نماینده‌ی مردم قم در خانه‌ی ملت، تصریح کرد: آمریکا دنبال عملیات روانی در ایران است وگرنه چرا هر کس که می‌خواهد وارد آمریکا شود، انگشت‌نگاری می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی، به وضعیت ایران در صحنه‌ی بین‌الملل اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز ایران در صحنه‌ی بین‌الملل تک‌قطبی نیست؛ بلکه حالت ژله‌ای دارد.

لاریجانی وضعیت کنونی ایران را نزدیک به ژئواستراتژیک دانست و گفت: باید سنجیده عمل کرد. هر گونه عمل نسنجیده‌ای این وضعیت را دچار بحران می‌کند.

نماینده‌ی مردم قم در خانه‌ی ملت، افزود: ملت ایران ملت پیچیده‌ای است و این ناشی از سابقه‌ی تمدن عمیق آن است.

وی وضعیت اقتصادی کشور را مهمترین دغدغه‌ی مجلس شورای اسلامی خواند و افزود: کشورهای بیگانه تمام تلاش خود را در جهت تضعیف وضعیت اقتصادی بکار خواهند بست.

لاریجانی ادامه داد: اگر در شرایط کنونی دولت طرحی درست برای وضعیت اقتصادی داشته باشد، می‌تواند اقتصاد و تورم را کنترل کند و قطعا مجلس در این راه با دولت همکاری خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه به تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: بخشی از این تهدیدات شامل مسائل روانی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: آنها نمی‌توانند تهدیدات نظامی داشته باشند، چون به توان نظامی ایران اذعان دارند و می‌دانند در صورت حمله به ایران با شکست مواجه خواهند شد.

نماینده‌ی مردم قم در خانه‌ی ملت، افزود: تلاش مجلس بر این است که ساز و کار مناسب برای مسائل اقتصادی داشته باشد و در این راه از هر برنامه و هر طرح مشخصی جهت اصلاحات اقتصادی حمایت می‌کند و اگر ببیند آن طرح یا پیشنهاد سبب بروز تشنجات در کشور می‌شود با آن مخالفت می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم درک درستی از مسائل پیدا کرده و به وسیله‌ی آن راه‌حل مشکلات اقتصادی را پیدا کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: اولویت ما نیازهای فوری است، لذا برای مسائل اساسی جلسات گذاشته و آنها را سامان دادیم. در مورد مشکلی که در آموزش و پرورش به وجود آمد نیز وزیر آموزش و پرورش را احضار کردیم و برخی مسائل را اصلاح نمود، اما هنوز در مباحث مالی مشکلاتی است که امید است رفع شود.

نماینده‌ی مردم قم در خانه‌ی ملت، اظهار امیدواری کرد که با تیزهوشی و سابقه‌ی ممتد سپاه در هیاهوهای داخلی در این زمان از ظرفیت خود به خوبی استفاده کند و از ساماندهی مطلوبی برخوردار شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه علی لاریجانی با حضور در جلسه‌ی بررسی طرح احداث قطار شهری قم، راهکارهای تسریع در جهت اجرای این پروژه را بررسی و اقدامات لازم را در این زمینه به مدیران پروژه گوشزد کرد.

همچنین علی لاریجانی امروز در دیدار با خبرنگاران استان قم در محل استانداری قم با تبریک روز خبرنگار و روز میلاد حضرت ابولفضل(ع) گفت: خبرنگاری کاری بسیار پرمساله، پرتحرک و حادثه‌آفرین است و کسی که درگیر آن می‌شود از ابتدا باید فرض خود را بر حادثه‌خیز بودن آن بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحول، تنوع، ‌حادثه‌خیزی و نو به نو شدن در ذات رسانه است و افراد خاصی جذب این شغل می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما امروز بدون رسانه و خبرگزاری نمی‌توانیم زندگی کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ‌حیات فکری، اجتماعی و سیاسی ما متوقف به حضور رسانه‌های پرنشاط ، پرتحرک و بصیر است.

وی با اشاره به برخی گله‌مندی‌هایی که مسوولان نظام چه در گذشته و چه در حال از رسانه‌ها دارند، گفت: رسانه‌ها برای خود رسالتی را تعریف می‌کنند و بر اساس آن حرکت می‌کنند.

لاریجانی گفت: مسوولین باید تحمل انتقادات خبرنگاران را داشته باشند و در مقابل خبرنگاران نیز نباید انتقادات تخریبی را در دستور کار قرار دهند؛ بلکه باید بکوشند انتقادات آنها سازنده و سبب بالنده‌تر شدن دستگاه‌ها شود.

نماینده مردم قم در مجلس بر ضرورت آموزش و به روز بودن اطلاعات خبرنگاران تاکید کرد و گفت: باید در ذات سوالی که خبرنگار از مخاطب خود می‌پرسد پیچیدگی نهفته باشد، و به گونه‌ای باشد که مخاطب نتواند جواب را از قبل پیش‌بینی کند.

وی تصریح کرد: خبرنگار توانمند، سبب ارتقای رسانه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خبرنگاری جزء لوازم ذاتی زندگی امروز است و باید به آن بها داد گفت: نباید فکر کرد که تنها یک سری رسانه‌هایی دستوری و از جنس دولتی سبب توانمندی و شکوفایی کشور می‌شوند، بلکه باید تنوع فکری در رسانه‌ها مشهود باشد.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به جلسه‌ی دیروز مجلس در رابطه با اظهارنظر پیرامون سه وزیر پیشنهادی دولت اشاره کرد و گفت: مجلس روز گذشته با حساسیت در مورد سه وزیر پیشنهادی اظهارنظر کرد و برنامه‌های آنان را مورد کاوش قرار داد.

وی با بیان این‌که پیشنهاد غیرعلنی بودن جلسه‌ی مجلس در این خصوص داده شده بود، گفت: من با این پیشنهاد مخالفت کردم چرا که دلیلی ندیدم که مسائل مربوط به صلاحیت وزرا غیرعلنی طرح شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد:‌ این جلسه پرتحرک‌ترین جلسه‌ی مجلس در طول دوران خود بود.

وی با بیان این‌که مجلس استراتژی مشخصی را در تصمیم گیری‌های خود دنبال می‌کند، گفت: نمایندگان به باوری در حرکت مجلس هشتم رسیده‌اند و این باور به مجلس هشتم سمت و سو می‌دهد.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: مجموعه‌ی بحث‌ها در مجلس نشان‌دهنده‌ی وجود کاستی‌هایی در کار این سه وزیر است، اما در عین حال به چند دلیل مهم به آنها رای اعتماد دادیم؛ اول آن‌که مجموعه‌ی شرایط ما اقتضا می‌کند سیمای وحدت عمیقی در کشور داشته باشیم. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به وحدت در کشور نیاز داریم و استراتژی ما در مجلس حرکت وحدت‌آمیز است.

وی ادامه داد: دلیل دوم آن‌که با مسائل اقتصادی از قبیل تورم و بیکاری و گرانی در سطح کشور مواجه هستیم و لذا مجلس ساماندهی این وضعیت را در دستور کار خود قرار داده است و تلاش می‌کند تا بتواند ساز و کار مناسبی برای وضعیت اقتصادی قرار دهد.

علی لاریجانی در ادامه گفت: برنامه مجلس این است که ابزار کافی در اختیار دولت قرار دهد تا بر مسائل اساسی و اختصاصی تمرکز کند؛ به این معنا که بر سر مسائل فرعی نزاع نکند، و هرچند که البته با این رویکرد بخشی از کاستی‌ها نادیده گرفته‌ می‌شود.

نماینده ی مردم قم در مجلس با اشاره به وظیفه‌ی تک تک نمایندگان مجلس هشتم در قبال مردم گفت: مجلس باید انتظارات مردم را در نظر گرفته و آنها را دنبال کند.

وی افزود: رفع نیاز اقتصادی، روان شدن مسائل اقتصادی، سرمایه‌گذاری در کشور، کنترل تورم و ساماندهی اشتغال از مواردی است که مجلس پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رییس قوه مقننه با ابراز خرسندی از این‌که سه وزیر پیشنهادی دولت رای اعتماد از مجلس گرفتند، اظهار امیدواری کرد این سه وزیر پیگیر رفع نیازهای مردم به ویژه در بحث اقتصاد و تورم باشند.

وی با اشاره به ورود مجلس به بحث خشکسالی و خسارت کشاورزان گفت: مجلس هشتم نشان داده است که برای رفع مشکل مردم هر کجا که لازم باشد خود قدم پیش می‌شود. ما به دنبال مطالبات واقعی مردم هستیم.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: در بحث رای اعتماد وزرای پیشنهادی مصلحت را بر این دیدیم که برخی از کاستی‌هایی که در برنامه‌های آنها وجود داشت را به دلیل منافع بیشتر نادیده بگیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با طرح اقتصادی دولت گفت: نگرانی از اجرای این طرح در مجلس هم وجود دارد به خصوص در بخش پرداخت مستقیم یارانه‌ها و بانک‌ها؛ به همین دلیل کمیسیون‌ ویژه‌ای در مجلس تشکیل داده‌ایم تا کارشناسان آن با دولت ارتباط نزدیکی برقرار کنند و نهایتا نظرشان را در این خصوص به مجلس ارائه دهند.

وی در خصوص جایگاه اخبار دینی در قم گفت: اگر با مختصات خود بسنجیم، باید این اخبار جایگاه فاخری پیدا کند.

نماینده قم در ادامه به جلسه‌ی کارگروه عمران و توسعه‌ی استان قم اشاره کرد و گفت: مسائل اجرایی در قم گره می‌خورد و لذا این کارگروه برای باز کردن این گره‌ها پیش‌بینی شد و به آن اختیار تصمیم‌گیری در سطح هیات وزیران داده شد.

لاریجانی در ادامه از برگزاری جلسه‌ی کارگروه توسعه و عمران استان قم در هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: ‌این جلسه کار مهمی است که در قم صورت می‌پذیرد.

نماینده قم در خصوص مساله‌ی آب استان هم گفت: قسمت‌های مشکل آن حل شده و سرمایه‌گذاری خوبی بر روی آن صورت گرفته و امید می‌رود این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به بالا بودن قم از لحاظ فرهنگی گفت: این جایگاه مغایرتی با تبدیل قم به قطب گردشگری و صنعتی ندارد؛ لذا باید تلاش کرد از نظر صنعتی به جایگاه والایی برسد.

وی در خصوص الحاق سه شهر ساوه، ‌دلیجان و محلات به قم گفت: ما منتظر بودیم تا وزارت کشور به سامان برسد و وزیر آن مشخص شود که با مشخص شدن وزیر کشور، در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور نمایندگان مخالف و موافق شهرهای الحاقی خواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: کارشناسی این مساله در وزارت کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی از شب گذشته وارد استان قم شده است و در نظر دارد تا عصر امروز دیدارهایی را با اقشار مختلف مردم داشته و در جریان مشکلات آنان قرار گیرد.

هم‌چنین رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مختصات و مبانی دینی را در مدل‌های اوقات فراغت در نظر گرفته و القاء کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی امروز در جمع جوانان استان قم گفت: ما یک کشور با ثقل سنی جوان هستیم و این با توجه به شرایط کشور در عرصه‌ی داخلی و خارجی، یک حسن محسوب می‌شود؛ به شرط آن‌که مراعات حال اقتضائات جوانی بشود.

وی بر درک درست از اقتضائات جوانان تاکید کرد وگفت: مجموعه‌ی مختصات ایران در جهان و منطقه نشان می‌دهد که هرم سنی کشور یک عنایت الهی است.

وی در تامین نیازهای اولیه‌ی جوانان با مشارکت خود آنها تاکید کرد و گفت: ‌این نیازها باید طبقه‌بندی شده و به ترتیب اولویت به آنها پرداخته شود.

نماینده‌ی قم در مجلس شورای اسلامی هویت دینی و علمی را نیاز اساسی جوان در دنیای امروز دانست و گفت: هویت دینی نقطه‌ی مهم در زندگی یک جوان است، چرا که حیات آینده آن را تامین می‌کند.

وی اشتغال و ازدواج را اولویت بعدی در نیازهای جوان دانست و گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا جوانان دغدغه‌ای در زمینه، اشتغال و یا ازدواج خود نداشته باشند.

نماینده قم در ادامه اظهار داشت: باید فضایی ایجاد شود که حرکت جوانان در عرصه‌ی سیاست، فرهنگ و اجتماع با مشارکت خود آنها صورت پذیرد.

لاریجانی با بیان این‌که بیشتر کارهایی که برای جوانان می‌شود، نمادین و جنبه‌ی تبلیغی دارد، گفت: برخی از امورات که نوعی هویت بخشی و هویت دادن به جوانان و نیز تولید انگیزه در آنهاست ضروری است، ولی نباید جنبه‌ی نمادین صرف داشته باشد؛ بلکه باید آنها را از لحاظ روحی توانمند سازد.

وی هم‌چنین به مساله‌ی اوقات فراغت جوانان و برنامه‌هایی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود، اشاره کرد و گفت: نباید نگاه ما به اوقات فراغت نگاهی سست و هرز رفته باشد، بلکه باید این را در جامعه نهادینه کرد که برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت امری لازم و ضروری است.

به گزارش ایسنا، لاریجانی با بیان این‌که مدل‌های مختلفی در زمینه اوقات فراغت در دنیا وجود دارد، گفت: ما باید از این مدل‌ها استفاده کنیم؛ مسلمان و ایرانی بودن ما نفی استفاده از مدل‌های دیگر نیست، هر چند که باید بر استفاده از مدل‌های بومی تاکید کنیم.

وی تاکید کرد: مختصات، اساس و مبانی دینی را باید در مدل‌های اوقات فراغت در نظر گرفته و به جوانان القا کنیم.

رییس قوه مقننه هم‌چنین پیشنهاد کرد سازمان‌های مردم‌نهاد طرحی را آماده کنند که در آن مراکز فرهنگی و هنری در کنار مساجد تشکیل شود. تا هم جوان به سمت مسجد جلب شود و هم بنیه‌ی فرهنگی خود را بالا ببرد.

وی با بیان این‌که هنوز این مساله در کشور جا نیفتاده است، گفت: مراکز فرهنگی و هنری جذاب در مساجد کشور وجود ندارد و این تاثیر خود را یقینا در فرهنگ جامعه خواهد گذاشت.

لاریجانی در ادامه سخنان خود به طور جدی به بحث اشتغال و ازدواج اشاره کرد و گفت: نباید در اشتغال و ازدواج جوانان با تعارف فکر و کار کنیم، تمرکز اصلی ما بر استان قم بحث پیرامون اشتغال جوانان است و این با کارهای سست امکانپذیر نیست.

وی با بیان این‌که متدولوژی که بیان کننده‌ی اشتغال کشور است کاملا شفاف و روشن است،‌ گفت: باید رونق اقتصادی در شغلی که ایجاد می‌شود مدنظر گرفته شود، و با توجه به آن سرمایه‌گذاری متناسبی برای آن صورت پذیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی هم‌چنین اظهار داشت: باید برای قم سند چشم‌اندازی تهیه شود و برنامه‌های مختلف و مهمی که سبب ارتقای جایگاه فرهنگی قم می‌شود در چارچوب آن دیده شود.

وی با اشاره به کارگروه توسعه و عمران استان قم گفت: باید از درون این کارگروه پیشنهاداتی جهت توسعه‌ی استان برای دولت و مجلس بیرون آید، به گونه‌ای که پایه‌های اقتصادی و صنعتی و گردشگری را برای قم ایجاد کند.

نماینده قم هم‌چنین با اشاره به واگذاری تیم صبا باتری به قم گفت: واگذاری این تیم هم کاری نمادین است و هم سبب انگیزه‌ی جوانان شده و به فعالیت‌های آنان سمت و سو می‌دهد؛ باید کارهای پشتیبانی از این تیم با برنامه صورت پذیرد.

وی با تاکید بر این‌که سازمان ملی جوانان نهادی مردمی است، گفت: این سازمان باید محل تولید فکر و اندیشه باشد و با ارتباطی که با مراجع حکومتی برقرار می‌کند نیازهای جوانان را مرتقع سازد.

وی تاکید کرد: دولت و حکومت باید از این نهاد مردمی پشتیبانی کند.

همچنین جشن میلاد 6000 شهید استان قم، با عنوان جشن میلاد عرشیان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مجتمع امام خمینی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، دکتر علی لاریجانی در این مراسم به برنامه‌های مجلس در روز گذشته و دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: در مجلس یک روز پرکار و سنگین را پشت سر گذراندیم و اعتبار‌نامه سه وزیر پیشنهادی دولت مورد بررسی قرار گرفت و مجلس نیز به این سه وزیر پس از شش ساعت بحث و بررسی رای اعتماد داد تا بتوانند وظایف محوله را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرچند در کار وزرا نواقصی وجود داشت و البته این نواقص نیز از چشم مجلس پوشیده نیست، اما در عین حال مجلس از سه وزیر حمایت کرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی منطقه گفت: این رای اعتماد مجلس به سه وزیر، حامل پیامی به همگان است و آن این‌که مجلس همراه و همگام دولت از حقوق ملت دفاع می‌کند.

لاریجانی اظهار داشت: در شرایط کنونی سیمای وحدت‌آمیز را برای کشور ترسیم کرد تا مجموعه قوای سه‌گانه به دفاع از حقوق ملت بپردازند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تورم،‌ بیکاری در کشور،‌ یکی از مهم‌ترین وظایف وزیر اقتصاد را ریشه‌کنی تورم، ساماندهی بانک‌ها و توسعه کشور با اصول علمی عنوان کرد و افزود: وزیر اقتصاد باید نگاه همه جانبه‌ای به توسعه کشور داشته باشد و البته مجلس در کنار رای اعتماد خود، انتظاراتی را نیز از دولت و وزارتخانه‌ها دارد.

وی تاکید کرد: ما با علم به برخی کاستی‌ها به وزرای پیشنهادی رای اعتماد دادیم و وزرا نیز باید با جدیت به دنبال حل مشکلات باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ساماندهی وضع اقتصاد، ایجاد اشتغال و کنترل تورم را از مهم‌ترین مسائل کشور دانست و گفت:‌ دولت باید تئوری مناسبی برای حل این مشکلات داشته باشد و رهبر معظم انقلاب با سند چشم‌انداز 20 ساله نظام و اصل 44 قانون اساسی این تئوری را ارائه کردند و فقط باید اجرایی شود.

وی تزریق پول به اقتصاد کشور را باعث افزایش تورم دانست و ادامه داد: ما نباید به دنبال اقتصاد کمیته‌ امدادی باشیم، بلکه باید همه مردم را در اقتصاد کشور مشارکت دهیم.

رییس مجلس تصریح کرد: مشکلات کشور با صدقه‌پروری حل نمی‌شود.

لاریجانی با تاکید بر این‌که مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد، گفت: مجلس با کسی رو دربایستی ندارد و همان گونه که از دولت و وزرا حمایت کرده، نظارت جدی نیز بر عملکردها خواهد داشت و اگر وزیری برنامه‌های خود را به درستی اجرا نکند، از ابزار نظارتی مجلس استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: تلاش در حل مشکلات کشور شرط لازم است، اما کافی نیست؛ دولت باید برنامه جهت ساماندهی مشکلات کشور داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شهر قم تصریح کرد: در شهر قم طرح‌های مختلفی به اجرا درآمده است و با توجه به این‌که پشتوانه مالی لازم را نداشته به سرانجام نرسیده است و این مسئله باعث بروز تورم می‌شود.

به گزارش ایسنا، لاریجانی هم‌چنین به وضعیت صنعتگران قم نیز اشاره کرد و گفت: صنعتگران درحال حاضر با مشکلاتی از جمله درخصوص دریافت تسهیلات بانکی مواجه هستند که امیدواریم این مساله به زودی حل شود.

وی در ادامه به خشکسالی به عنوان یکی از مشکلات استان قم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تامین و اختصاص اعتبار قم هرچه سریع‌تر مشکلات کشاورزان و دامداران را مسولان استان بتوانند رفع نمایند.

وی افزود: در این زمینه مسولان مربوطه استان باید فعلا مبالغی را به خسارت‌دیدگان پرداخت نمایند تا اعتبارات مورد نظر در اختیار قم قرار گیرد.

لاریجانی یادآور شد: با هماهنگی با وزیر جهادکشاورزی، نماینده وی نیز به این استان سفر کرده تا راهکارهای کمک به دامداران و کشاورزان بررسی شود.

لاریجانی هم‌چنین در سخنانی با تبریک میلاد حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) حرکتی توفنده را در طول تاریخ به وجود آورد و بقای اسلام همواره به حرکت امام حسین(ع) وابسته است.

وی با اشاره به مبنای نهضت امام حسین (ع) گفت: امروز نیز با گذشت سالیان بسیار زیاد، این مبانی باعث حیات اسلام است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی در منطقه سربلند بوده و می‌درخشد به دلیل فداکاری‌های پاسداران انقلاب اسلامی است، که در حرکت ایثارگرانه خود، امام حسین(ع) را الگو قرار دادند.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، نیز در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ایران اقتدار و عزت خود را مدیون خون شهدا و ایثارگری جوانان است.

وی با بیان این‌که این جشن برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: این جشن با هدف نکوداشت مقام ایثار و شهادت ترتیب یافته است و امید است الگویی برای دیگر شهرها باشد.

در این مراسم که با سرود و مدیحه‌سرایی همراه بود، از جانبازان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس تجلیل شد

کد خبر 60040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز