دوشنبه ۳ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: لاریجانی نمایندگی از قم را افتخار خود دانست و گفت: قم به دلیل اصالت خود در کشور جایگاه فقاهت است

و لذا خدمت کردن به این شهر افتخار بزرگ و از همه چیز برای من لذت‌بخش‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در جلسه‌ شورای اداری استان قم در تالار مجموعه‌ی استانداری سخن می‌گفت، اظهارداشت: انقلاب ما یک انقلاب الهی است و این ظرفیت بزرگ به جهت رهبری نایب امام عصر (عج) برای کشور ما ایجاد شد که در پناه ولی خدا حرکت کنیم، بر این اساس به همان میزان هم باید انتظارات مردم و ملت‌های مسلمان را برآورده سازیم.

وی با اصیل خواندن انقلاب اسلامی ایران، گفت: به همان میزان که انقلاب ما اصیل است و جمهوری اسلامی اقتدار دارد، نگاه‌های خطرناک هم به سمت ایران زیاد است و این نشان دهنده‌ی آن است که شما مسوولان قم در گران‌بهایی را در اختیار دارید و لذا باید حساس بوده و شرایط را درست رصد کنید.

وی با بیان این‌که، آرمان‌های انقلاب ریشه در سنت اسلامی دارد، تصریح کرد: انتظار این است برای این‌که آرمان‌های انقلاب درست منتقل شود، پایداری و جانفشانی داشته باشیم و در این راه ما نباید دچار تردید شویم.

وی تصریح کرد: انتظار شهدا از ما حفظ آرمان‌ها و پیگیری مقاصد آنها و ساری شدن فکر صحیح اسلامی است.

وی ادامه داد: توجه به فرنگ و تربیت اسلامی و پیگیری آرمان‌ها در حوزه‌های مختلف موضوع امر مهمی است که همیشه باید مورد توجه باشد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که برای آن‌که بدانید چه میراثی داریم و چگونه آن را دنبال کنیم، در معارف اسلامی رسوخ یافته و آن میراث را درست بشناسیم.

لاریجانی در ادامه بر ضرورت دنبال کردن انتظار رهبران صدر انقلاب و نیز پیگیری توصیه‌های شهدا و آرمان‌های انقلاب تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که، باید مدیران شهر قم در زمینه‌ی شناسایی سنت‌های اسلامی و گام برداشتن براساس آن نمونه باشند، گفت: هرچه سخن نیکو بگوییم ولی در عمل موفق به اجرای حکومت عادله و توسعه و پیشرفت کشور نشویم ،سخن ما نافذ نیست.

وی با اشاره به ابلاغ سند چشم‌انداز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این چشم‌انداز دورنمای بزرگی است و رسیدن به آن رسالت بزرگ‌تر. این نگاه سطحی نبود که سند چشم‌انداز را تدوین نمود، بلکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون آن بحث‌ها صورت گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که، سرنوشت ایران و انقلاب در تحقق سند چشم‌انداز است اظهارداشت: ما تا رسیدن به آن چشم‌انداز و دورنما فاصله‌ی زیادی داریم، البته بستر لازم برای برخی وجوه آن آماده است، ولی در برخی از وجوه تا آن حد مطلوب فاصله داریم و باید مجاهدت کنیم.

وی با بیان این‌که، کشورهای دیگر ایستا نیستند و ما در مسابقه‌ی پرقدرتی وارد شدیم، گفت: لازمه‌ی آن این است که از متدولوژی علمی آگاهانه برخوردار شویم.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: پیشرفت کشور در پناه حرکت عقلانی و تحولات علمی رخ می‌دهد و تلاش زیادی می‌خواهد تا نظام دقیق به هم بافته و سازگار برای توسعه‌ی کشور تدوین شود.

لاریجانی همچنین به مقوله‌ی عدالت اشاره کرد و گفت: مقوله‌ی عدالت چیزی نیست که امروز دنیا به آن توجه نکند. برای اولین بار عدالت بعد از جنگ جهانی دوم مورد توجه کشورهای غربی قرار گرفت. درواقع به مقوله‌ی عدالت به عنوان یک مساله‌ی مضحک و با پوزخند نگاه می‌کردند.

وی با بیان این‌که، مکاتب مختلفی در رابطه با مساله‌ی عدالت در جهان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: عنصر عدالت عنصری کلیدی است و هرچه نفوذ سخنان انقلابی بیشتر شود، انتظار برای ساخت ایران آباد بیشتر می‌شود.

کد خبر 55945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز