همشهری آنلاین: رییس مجمع راهبری اینترنت (IGF) نسبت به تجزیه اینترنت به شبکه‌های جداگانه در سراسر جهان هشدار داده است.

نیتین دسایی رییس مجمع راهبری اینترنت که برگزیده کوفی عنان برای برپائی مجمع راهبری اینترنت در یونان است (30 اکتبر تا 2 نوامبر2006) به دارن واترز دبیر سرویس تکنولو‍‍ژی  بی بی سی گفت:

نگرانی‌ها در رابطه با آینده اینترنت می‌تواند به تجزیه‌ آن منجر شود، مردم نگران آن هستند که آیا این سیستم تا پنج سال آینده برقرار خواهد بود یا خیر.
وی افزود: هم اکنون تنش‌های زیادی در رابطه با آینده‌ سازماندهی اینترنت، به ویژه در موارد مشخصی مانند دامنه‌های اینترنتی به وجود آمده است.
به گفته‌ وی طی پنج سال آینده شمار کاربران اینترنتی در آسیا بسیار بیشتر از اروپا و آمریکا با افزایش همراه خواهد بودکه در نتیجه، تعداد صفحات اینترنتی چینی از صفحات وب به زبان انگلیسی پیشی خواهد گرفت.
رییس مجمع راهبری اینترنت معتقد است: نحوه‌ استفاده‌ی کاربران اینترنت در چین و هند با کشورهای غربی متفاوت است، زیرا آن‌ها به جای کاربرد تجاری یا رسانه ای از آن، به دنبال کابرد آن در زمینه‌ی خدمات عمومی هستند؛ در حال حاضر دولت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی باید اطمینان یابند سیستمی‌ که آن‌ها به آن اطمینان کرده‌اند، ایمن، بی‌خطر و قابل اطمینان خواهد بود.
وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به متفاوت بودن نحوه‌ استفاده از اینترنت در کشورهای مختلف، امکان تغییرات زیادی در این شبکه وجود دارد، برای مثال، در چین بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که از الفبای چینی برای دامنه‌های اینترنتی استفاده کنند.

کد خبر 5821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز