پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

دوچرخه شماره 471، پنجشنبه 20 تیر، در 16 صفحه منتشر شد.

   «پشت چهره جدی و خسته»، مطلبی است به مناسبت روز پدر.

   «سوار بر رود خروشان» هم با ما از «رفتینگ»، یا قایق‌سواری در رودخانه‌های «آب‌سفید» می‌گوید، فعالیتی تفریحی، ورزشی، جذاب و هیجان‌انگیز.

   این ویژگی همه تورنمنت‌ها و رقابت‌های مهم بین‌المللی فوتبال است که بعد از هر رقابت مهمی، خیلی از ستاره‌هایی که احساس می‌کنند دیگر به پایان خط رسیده‌اند با پیراهن تیم ملی خداحافظی می‌کنند تا جای خود را به نسل جدید و جوان‌تر، که سال‌ها در انتظار پیراهن تیم ملی نشسته‌اند، بسپارند. رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو2008) نیز از این قاعده مستثنی نبود. «خداحافظی با ستارگان» با ما از این بازیکنان فوتبال می‌گوید.

   با خواندن «بطری عجیب» با بطری جالبی آشنا می شویم که درون و خارج آن یکی است! چیزی شبیه به نوار موبیوس.

 تابستان فرصت خوبی است برای کسانی که عکاسی از حیوان‌ها علاقه دارند. «رازهای کوچک عکاسی از حیوان‌ها»، همان‌طور که از نامش پیداست، از رمز و رازهای جذاب و هیجان‌انگیز این نوع عکاسی می‌گوید.

«نقاشی آسمان» مطلبی علمی است که برایمان توضیح می‌دهد رنگین‌کمان‌ها چه‌طور به وجود می‌آیند.

صید بی‌رویه و غیرقانونی نهنگ و آلودگی شدید آب دریاها، این پستانداران را در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار داده است. اگر به این حیوان‌ها علاقه داری، اگر می‌خواهی بدانی آدم ها چه بلاهایی سر این حیوان‌ها می‌آورند، و اگر دوست داری از فعالیت‌هایی باخبر شوی که برای نجات این حیوان‌ها انجام می‌شود، مطلب «نجات غول دریاها» را بخوان.

«شمه ای واگو از انچه دیده‌ای!»، «آینده در مشت بی‌حوصلگی»، «دل و روده بیرون می‌کشیم»، «عکس دوری» و ... از مطالب جذاب دیگر «دوچرخه» این هفته‌اند.

کد خبر 57313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز