همشهری آنلاین: آسان‌ترین راه برای خانه دار شدن طرح مسکن مهر است و دولت در زمینه اجرایی شدن سریع این طرح پیشگام است.

به گزارش ایرنا محمد سعیدی کیا، وزیر مسکن و شهرسازی در نشست ستاد تامین مسکن خوزستان در اهواز با بیان این مطلب گفت: در این راستا دولت برای حل مشکل مسکن و اجرایی شدن طرح مسکن مهر یک میلیون واحد زمین واگذار کرد که نقش مهمی در جلوگیری از افزایش بی‌رویه مسکن در کشور داشت.

وی اظهار داشت: متقاضیان مسکن مهر با یکصد میلیون ریال سرمایه آورده و دریافت ‪ ۱۵۰‬میلیون وام بانکی صاحب خانه‌ای خواهند شد که پس از اتمام ساخت آن 3 برابر ارزش افزوده خواهد داشت.

وزیر مسکن و شهرسازی کمبود سیمان و آهن را دو مشکل بر سر راه ساخت مسکن مهر عنوان کرد و افزود: تا شهریور امسال ظرفیت تولید سیمان از ‪ ۵۰‬میلیون تن فعلی به ‪ ۵۵‬میلیون تن خواهد رسید که با احتساب مصرف سرانه ‪ ۸۰۰‬کیلوگرم سیمان به شاخص قابل قبول در کشور دست خواهیم یافت.

وی گرانی بی‌رویه برخی مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه را در کشور بی‌دلیل خواند و گفت: باید در این زمینه نظارت و کنترل کافی صورت گیرد تا دست دلالان و واسطه‌ها در بخش میانی مسکن کوتاه شود.

سعیدی کیا،پرداخت ‪ ۱۰‬میلیون ریال برای آماده‌سازی را گام نخست در اجرای هرچه سریع تر طرح مسکن مهر عنوان کرد و افزود: در استان خوزستان و به‌ویژه شهرستان شوشتر گام خوبی در آماده‌سازی زمین توسط اتحادیه مسکن برداشته شده به‌طوری که در این شهرستان 5 هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر متقاضی مسکن مهر ‪ ۵۵‬میلیارد ریال برای آماده‌سازی زمین پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر بدون مشارکت مردم و شکل‌گیری اتحادیه‌های مسکن به کندی پیش خواهد رفت خاطرنشان کرد: اگر زمین آماده‌سازی شود و بانک‌ها نیز به‌موقع وام پرداخت کنند ظرف 6 ماه افراد فاقد مسکن صاحب خانه می‌شوند.

سعیدی کیا گفت: در کشور هم اکنون ‪ ۲۷‬درصد اجاره‌نشین هستند و ابراز امیدواری کرد در قالب انبوه‌سازی مسکن و تسریع در واگذاری زمین در امسال افراد فاقد خانه توانایی داشته باشند با سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و تسهیلات بانکی صاحب خانه شوند.

وزیر مسکن و شهرسازی به شروع عملیات اجرایی ساخت شهر "رامین " در ‪۴۲‬ کیلومتری شمال شهر اهواز اشاره کرد و افزود: این شهر برای ‪ ۶۰‬هزار نفر طراحی شده که باید اجرای طرح‌های توسعه به ‪ ۲۴۰‬هزار نفر برسد.

در این نشست که استاندار خوزستان و شماری از مسوولان استان نیز حضور داشتند، اعلام شد از مجموع ‪ ۳۱۹‬هزار نفر در خوزستان که برای طرح مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند ‪ ۱۱۴‬هزار نفر واجد شرایط مسکن مهر هستند.

طرح مسکن مهر به پیشنهاد رییس جمهوری مطرح شده است.

کد خبر 52183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز