سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

محمدجواد پاینده: برای نخستین بار هر دو تیم ایرانی شانس حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را پیدا کرده‌اند که این اتفاق می‌تواند موجب افزایش سهمیه تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها باشد.

دایی در یک قدمی صعود قرار گرفته و سرمربی برزیلی سپاهان در رقابت نزدیک مدعیان گروه مرگ باید به صعود امیدوار باشد.

جشن صعود در کرج

سایپا بازی سختی در ورزشگاه خانگی ندارد و می‌تواند با غلبه بر نماینده کویت در ورزشگاه انقلاب کرج جشن صعود برپا کند. تیم دایی در بازی قبلی می‌توانست کار خودش را آسان‌تر کند و با شکست نیروی هوایی در صورت تساوی مقابل الکویت هم به مرحله بعدی صعود می‌کرد اما این بازی به تساوی یک بر یک انجامید.

سایپا با 8 امتیاز صدرنشین است در حالی که الکویت و نیروی هوایی عراق این تیم را با 5 امتیاز تعقیب می‌کنند و الوصل امارات با 3 امتیاز در مکان آخر جدول گروه قرار گرفته است.
نماینده کشورمان با شکست الکویت 11 امتیازی خواهد شد و در این شرایط تنها، نیروی هوایی می‌تواند شانسی اندک برای صعود داشته باشد.

اگر تیم عراقی در بازی با الوصل موفق به کسب 3 امتیاز نشود، پیروزی سایپا در بازی روز چهارشنبه سرنوشت صعود را مشخص خواهد کرد و تیم نارنجی‌پوش بعد از پاس و سپاهان  سومین تیم ایرانی حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی خواهد بود.امید شریفی‌نسب تنها بازیکن غایب سایپا در این بازی است که مقابل نیروی هوایی 2 اخطاره شد و این مسابقه حساس را از دست داد.

سایپا را می‌شناسیم

الکویت دوشنبه‌شب با 19 بازیکن وارد تهران شد تا پنجمین بازی خودش در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان را مقابل سایپا برگزار کند.

خالد فضلی دروازه‌بان صاحب‌نام کویتی سرشناس‌ترین بازیکن این تیم است. زیاد الجزیری هم تاثیر زیادی در موفقیت‌های این فصل تیمش داشته و از بهترین‌های الکویت به شمار می‌رود. موریتو و ماکینگا دو بازیکن اهل آنگولا هم بازیکنان خطرناکی در ترکیب الکویت هستند که نقش قابل‌توجهی در حرکات هجومی این تیم دارند. جراح عتیقی دیگر بازیکن سرشناس الکویت به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور نخواهد داشت.

محمد عبدالله، کمک ‌مربی الکویت در خصوص این بازی گفت: «تساوی  برای ما بی‌فایده خواهد بود. فقط به کسب 3 امتیاز فکر می‌کنیم چون شانس دیگری برای ما وجود ندارد و این تنها راه صعود است. ما سایپا را در بازی قبلی به دقت آنالیز کرده‌ایم و به خوبی راه شکست دادن این تیم را می‌دانیم.»

شباهت 2 مربی

رادان سرمربی کروات باشگاه الکویت شبیه‌ترین نمونه به علی دایی است. او که پیش از این تنها هدایت باشگاه الکویت را بر عهده داشته، بعد از تعلیق فدراسیون فوتبال کویت و مدت کوتاهی پس از انتخاب رئیس جدید فدراسیون در شرایط نابسامان فوتبال این کشور به عنوان سرمربی تیم ملی کویت انتخاب شد.

رادان در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی به همراه تیم ملی کویت رقیب علی دایی و تیم ملی ایران است و در باشگاه الکویت مقابل سایپا هم تقابل با دایی را تجربه می‌کند. البته این مربی کروات هم قرار است به زودی هدایت یکی از این دو تیم را برعهده بگیرد. گفته می‌شود رادان در باشگاه الکویت می‌ماند و مربی دیگری هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده خواهد گرفت.

گروه مرگ

سپاهان در اوج بداقبالی در سخت‌ترین گروه مرحله اول رقابت‌ها قرار گرفت. نایب‌قهرمان فصل گذشته مسابقات شروع خوبی در فصل جاری رقابت‌ها نداشت و دو بازی اول را مقابل نمایندگان سوریه و ازبکستان واگذار کرد. شاگردان ویرا اما بازگشت خوبی به رقابت‌ها داشتند.

دو پیروزی دلچسب مقابل نماینده عربستان، ‌شانس الاتحاد را برای صعود کاهش داد و سپاهان را از نقطه پایانی جدول جدا کرد. حالا تیم اصفهانی با یک پیروزی خارج از خانه دیگر می‌تواند سرنوشت صعود را در اختیار خودش بگیرد  و در روز پایانی فینال این گروه را مقابل نماینده ازبکستان برگزار کند.

کوروچی  با 9 امتیاز در گروه یک صدرنشین است. الاتحاد عربستان با 6 امتیاز در جای دوم قرار گرفته و سپاهان با تفاضل گل کمتر سوم است. الاتحاد سوریه با همان 3 امتیازی که در اولین بازی و در اصفهان از سپاهان گرفته بود در آخرین نقطه جدول قرار گرفته و امیدی به صعود ندارد. نکته جالب توجه این است که در بازی‌های این گروه هیچ تساوی به دست نیامده است.

خاطره 5 گله

فصل گذشته سپاهان در حلب با نتیجه 5 بر صفر موفق به شکست الاتحاد شده بود. الاتحاد حلب البته در بازی رفت شگفتی‌ساز شد و سپاهان را در اصفهان با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد.

ویرا در خصوص آن مسابقه که اولین حضور وی در لیگ قهرمانان آسیا بود، می‌گوید: «ما آن بازی را فراموش کرده‌ایم. شرایط هر مسابقه‌ای با بازی‌های دیگر فرق دارد. آن زمان هنوز به شرایط جدید عادت نکرده بودم و تیم را تازه تحویل گرفتم. حالا وضعیت فرق دارد و سپاهان در اوج آمادگی به حلب می‌رود.»

نماینده سوریه در لیگ قهرمانان آسیا عملا شانسی برای صعود ندارد و دو بازی آخر را به صورت تشریفاتی برگزار خواهد کرد. به همین دلیل ممکن است تماشاگران سوری هم از این مسابقه استقبال زیادی به عمل نیاورند.

غیبت 3 بازیکن

در فشار رقابت‌های لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا مصدومیت و محرومیت بازیکنان سپاهان  کاملاً طبیعی است. ویرا به نداشتن تعدادی از بازیکنانش در هر بازی عادت کرده اما همچنان به موفقیت در هر 3 جام امیدوار است.

فرشاد بهادرانی در بازی گذشته زردپوشان، ‌مقابل الاتحاد عربستان 2 اخطاره شد و این مسابقه حساس را از دست داد. محمود کریمی هم که تا پایان فصل قادر به همراهی سپاهان نیست. عباس محمدی دیگر غایب سرشناس نماینده کشورمان در دیدار با الاتحاد سوریه به شمار می‌رود.

ویرا در خصوص غیبت این بازیکنان گفت: «سپاهان یک تیم کامل و حرفه‌ای است. فشار مسابقات باعث شده در هر مسابقه چند بازیکن تاثیرگذار  را در اختیار نداشته باشیم اما بازیکنان سپاهان کیفیت بالایی دارند و تیم در غیاب چند بازیکن دچار مشکل نمی‌شود. همه به این شرایط عادت کرده‌اند و وظیفه خودشان را به خوبی می‌دانند. تنها هدف ما شکست الاتحاد در این دیدار است.»

کد خبر 51084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز