چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم فوتبال سپاهان به اولین پیروزی خود در جام باشگاه‌های آسیا دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا در سومین بازی از رقابت‌های مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان ‌آسیا از ساعت ۱۶ چهارشنبه ۲۱ فروردین تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این دیدار با نتیجه‌ی دو بر یک به سود سپاهان پایان یافت.

در نیمه‌ی نخست این بازی نماینده‌ی ایران به مراتب از حریف خود برتر بود و توانست با استفاده از بازیکنان خلاق در کناره‌های زمین و هم‌چنین میانه‌ی میدان بارها دروازه‌ی تیم عربستانی را تهدید کند. البته الاتحاد نیز بر روی ضد حملات بسیار خطرناک نشان داد.

در نیمه‌ی نخست سیدصالحی و کریمی چند فرصت گلزنی را از دست دادند. سپاهان یک بار در دقیقه‌ی 35 بازی نیز توسط محمود کریمی موفق به باز کردن دروازه‌ی الاتحاد شد که سون وائوجی داور این دیدار گل کریمی را آفساید اعلام کرد.

در نیمه‌ی نخست کیتا الحسن از تیم الاتحاد از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

حملات دو تیم در پایان نیمه نخست بی‌نتیجه ماند تا بازی در این نیمه با تساوی بدون گل پایان یابد.

با آغاز نیمه‌ی دوم سپاهان به مرور توانست برتری خود را به حریف دیکته کند. هر چند که الاتحاد نیز با استفاده از ضد حملات سپاهان را آزار می‌داد.

در ابتدای نیمه دوم ابوالهیل پس از پاس‌کاری با محمود کریمی وارد محوطه‌ی جریمه‌ی الاتحاد شد که الانتطیس توپ را دفع کرد.

در ادامه بازی کمی بازیکنان به خشونت روی آوردند و هادی عقیلی از سپاهان به همراه محمد اوساوی و آندرسون از الاتحاد کارت زرد دریافت کردند.

سرانجام حملات سپاهانی‌ها از کناره‌ی زمین نتیجه داد و مهدی سیدصالحی با استفاده از پاس هادی جعفری در دقیقه‌ی ۵۸ دروازه‌ی الاتحاد را فروپاشید. پس از این گل الاتحاد حملاتی را انجام داد اما،‌ نتوانست دروازه‌ی سپاهان را چندان با خطر روبرو کند و بار دیگر این سپاهان بود که توانست دروازه‌ی الاتحاد را باز کند.

در دقیقه‌ی ۷۱ هادی عقیلی با استفاده از ضربه‌ی کرنر ابوالهیل دروازه‌ی الاتحاد را برای بار دوم گشود. پس از این گل الاتحاد دقایقی با استفاده از ضد حملات مهاجمانش دروازه‌ی سپاهان را تهدید کرد اما،‌ ضربات عدنان فلاته و المشل سودی برای الاتحاد نداشت.

بازی با همین شرایط پیگیری شد و فشارهای تیم الاتحاد در لحظات پایانی بازی به خوبی توسط مدافعان کنترل شد.

الاتحاد در دقیقه‌ی ۸۸ توانست توسط المشل که در نیمه‌ی دوم به میدان آمده بود یکی از گل‌ها را جبران کند اما، در هر صورت این بازی با برتری دو بر یک تیم سپاهان به پایان رسید تا نماینده‌ی کشورمان نخستین سه امتیازش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

مهدی تاج، نایب رییس فدراسیون فوتبال،‌ عزیز محمدی رییس سازمان لیگ، محمدرضا ساکت و حبیب کاشانی مدیران عامل باشگاه سپاهان و پرسپولیس، نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال و هم‌چنین آجرلو با حضور در جایگاه ویژه این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

در نیمه‌ی دوم این دیدار پس از مصدومیت عباس محمدی دروازه‌بان سپاهان مسعود همامی جایگزین وی در درون دروازه شد.

ضمن آنکه در نیمه‌ی دوم حسین پاپی و ابراهیم لوینیان نیز برای سپاهان به میدان آمدند و در تیم عربستان نیز المشل،‌ النومیر و الدوساری بازیکنانی بودند که در نیمه‌ی دوم در میدان حضور داشتند. با کسب این نتیجه تیم سپاهان سه امتیازی شد.

در دیگر دیدار این گروه تیم‌های کروفچی ازبکستان و الاتحاد سوریه به مصاف یکدیگر می‌روند.

کد خبر 48293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز