یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: سخنگوی شورای شهر، از تصویب طرح قانونمند کردن نحوه پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات شورای شهر تهران خبر داد.

این طرح توسط کمیسیون فرهنگی اجتماعی تهیه شده و پس از تصویب یک فوریت آن در جلسات قبل، دیروزدرنود وسومین جلسه شورای شهربه تصویب نهایی رسیده .
 براساس این طرح، باید در کنار کمیسیون‌های تخصصی شورا، یک مجموعه‌ای ایجاد ‌شود که اجرایی شدن مصوبات را پیگیری کرده و به هر کمیسیون گزارش ارائه کند. همچنین رسیدگی به درخواست‌های مردمی در حوزه‌های مختلف و تخلفات احتمالی درحوزه مدیریت شهری از دیگر وظایف مجموعه یاد شده خواهد بود.

خسرودانشجو، سخنگوی شورای شهرتهران با بیان اینکه نحوه پیگیری اجرای مصوبات شورای شهر تهران نیازمند تدوین یک دستورالعمل اجرایی است، تصریح کرد: معاونت نظارت شورای شهر تهران موظف به تهیه این دستورالعمل شده است. به گفته وی، همچنین معاونت نظارت شورای شهر تهران باید آیین‌نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایت‌های مردمی را تهیه کند که این آیین‌نامه و دستورالعمل باید در شورای شهر تهران تصویب شود.

وی با اشاره به بررسی لایحه پیشنهاد و معرفی 21 نفر از کارمندان رسمی شهرداری تهران به‌عنوان قائم مقام و ذی‌حساب،  افزود: شهرداری 21 نفر را به‌عنوان ذی‌حساب برای 35 حوزه معرفی کرده بود که اعضای شورای شهر تهران خواستارآن شدند تا 35 ذی‌حساب نه به‌صورت چرخشی که به‌طورمشخص در لایحه‌ای به شورای شهر تهران معرفی شوند و حضور آنها به تصویب برسد.

مشکلات متروی تهران
دانشجو درباره اعلام نظر فرمانداری به نامه شورای شهر تهران در زمینه نرخ وسایل حمل‌ونقل عمومی، گفت: هنوز فرمانداری پاسخی به نامه و جواب شورای شهر تهران نداده است و طبق قانون فرمانداری برای این امر 15 روز مهلت دارد. دانشجو پیرامون نامه‌ای که مدیر عامل مترو به رئیس‌جمهوری درباره بروزمشکلات بازکردن LC ( اعتبارات بانکی خارجی) نوشته بود ضمن تاییداین نکته که شرایط بین المللی، تامین اعتبارات و قطعات یدکی را برای مترو دچار مشکل کرده است.

افزود: در شرایط فعلی این مشکلات برای تمام صنایع وسایرخریدهای خارجی نیز وجود دارد و مترو دراین میان مستثنی نیست. سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه متروی تهران با توجه به شرایط بین المللی در زمینه تامین قطعات قطارها، اعتبارات فاینانس وخدمات رسانی بهینه به مردم دچار مشکل شده، یادآورشد شرایط موجودحتی برای اتوبوسرانی نیز مشکل ایجاد کرده؛ به‌طوری‌که شرکت واحد جهت تامین برخی تجهیزات وقطعات یدکی خود دچار
مشکل است.

کد خبر 49379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز