یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هشتاد و نهمین جلسه از سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران، یکشنبه هجدهم فروردین برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهرتهران، مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال نوآوری و شکوفایی گفت: این گونه نام گذاری و توجه ویژه در ایام سال به یک موضوع خاص ، نوآوری جدیدی است که مسوولان را به تلاش بیشتر وا می دارد.

در ادامه جلسه یک فوریت لایحه « پیشنهاد و معرفی ۲۱ نفر از کارمندان رسمی شهرداری تهران به عنوان ذی حساب دو» به تصویب رسید.

دکتر خسرو دانشجو در این خصوص گفت: حضور ذی حساب ها به خصوص در شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران باعث می شود در حوزه فعالیت های خود عمل کرده و شفاف تر باشند.

دکتر محمد حسین پورزرندی معاون مالی شهرداری تهران نیر در توضیح لایحه فوق افزود: با توجه به دستورالعمل شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با شفاف سازی مالی شهرداری، از سال جاری شرایط را به گونه ای فراهم کرده ایم که علاوه مناطق در برای تمام شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری نیز یک ذی حساب وجود داشته باشد.

وی همچنین از تدوین آیین نامه نظام گردش مالی و معاملاتی شهرداری تهران خبر داد و افزود: این آیین نامه به زودی از سوی شهرداری تهران ابلاغ خواهد شد. پورزرندی خاطر نشان کرد: با اجرای دستور العمل های این آیین نامه در کنار آیین نامه ذی حسابی عملیات های مالی و معاملاتی شهرداری تهران شفاف تر خواهد شد.

همچنین در این جلسه یک فوریت لایحه « تشکیل صندوق ذخیره کارکنان شهردای تهران» سلب و مقرر شد این لایحه به طور عادی در کمیسیون های اصلی شورا بررسی شود. در ادامه اولین جلسه شورای شهر در سال جدید ،‌دکتر قالیباف شهردار تهران در خصوص مسافرت به عراق و مسائل عمومی شهر تهران گزارش ارائه کردند.

قالیباف در این خصوص گفت: در این سفر و با توجه به وضعیت کشور عراق، قرارهایی با مسوولان عراقی گذاشته شده است که با سفر مسوولان شهری کشور عراق به تهران و درصورت انعقاد نهایی اجرایی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری تهران درخصوص ارائه خدمات فنی و مهندسی، راهنمایی و رانندگی ، ایجاد فضای سبز ارائه خدمات شهری، ایجاد کمپ زائرین عتبات عالیات در صورت توافق طرفین سرمایه گذاری خواهد کرد.

در ادامه جلسه مهندس چمران با اشاره به تصویب نرخ های کرایه تاکسی و اتوبوس های خصوصی گفت: نرخ های جدید هنوز ابلاغ نشده است.

وی افزود: به علت تعطیلی ایام نوروز فرمانداری تهران تنها درخصوص مصوبه نرخ کرایه اتوبوس های بخش خصوصی اعتراض کرده است درخصوص نرخ کرایه های تاکسی هنوز جوابی ارسال نشده است.

شایان ذکر است، اعضای شورای اسلامی شهر تهران همراه با سایر مسئولان، ظهر امروز با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

کد خبر 47872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز