دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: تا تعیین تکلیف بودجه سال 87 شهرداری، نه تنها شورای اسلامی شهر تهران هیچ طرح و لایحه دیگری را در دستور کار خود قرار نخواهد داد

بلکه به نظر می‌رسد تا انتهای بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر و درصورت لزوم  حتی روز جمعه جلسات فوق‌العاده‌ای را به منظور بحث و بررسی بر سر بند بند لایحه بودجه سال آینده شهرداری تشکیل دهد.این لایحه از یکشنبه گذشته ابتدا با بررسی سرفصل‌های درآمدی شهرداری در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.

بنا به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، رقم بودجه سال آینده شهرداری تهران با 20 درصد افزایش از 2هزار و930 میلیارد تومان در سال 86 به 3 هزارو650 میلیارد تومان در سال 87 افزایش یافته است.

ضمن آنکه امسال برای نخستین بار بودجه کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری نیز به صورت جداگانه به همراه بودجه شهرداری تقدیم شورای اسلامی شهر تهران شده است.

بنا براین گزارش، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران رویکرد شهرداری برای کسب درآمد در سال آینده نسبت به سال 86 را در چند محور برای خبرنگاران تشریح کرد.

نخست آنکه شهرداری فروش مازاد تراکم بیشتری نسبت به سال 86 نخواهد داشت. بر همین اساس سرجمع درآمدهای شهرداری در این بخش نسبت به سال 86 کمتر خواهد بود و به تدریج با ادامه این سیاست، شهرداری به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت خواهد کرد.

دانشجو در توضیح یکی دیگر از محوری‌ترین مشخصه‌های بودجه سال آینده شهرداری به عدم افزایش قیمت عوارض شهرداری اعم از عوارض نوسازی،  خدمات شهری، پایان کار، صدور پروانه و ده‌ها آیتم دیگر نظیر جریمه کسر پارکینگ و قطع درخت و...اشاره کرد و افزود: البته این تصمیم درصورتی است که دولت  قصد افزایش قیمت عوارض تحت‌تأثیر تورم سالیانه را نداشته باشد.

بر این اساس چنانچه دولت به این نتیجه رسید که افزایش عوارض در بخش‌های مختلف بر اساس نرخ تورم سالانه تأثیری بر روی قیمت مسکن ندارد و آن‌ها را افزایش دهد، شورای شهر نیز همسو و همگام با دولت عوارض را افزایش خواهد داد، در غیر این صورت، عوارض ساخت و ساز در سال آینده نسبت به امسال تغییر نخواهد کرد و ثابت می‌ماند.

به اعتقاد این عضو شورای شهر با در نظر گرفتن آمار بالای بناهای فرسوده و ضرورت نوسازی آنها در کنار مشکلات اقتصادی و ضعف بنیه مالی مردم، اعضای شورای شهر به‌عنوان موکلین مردم تلاش دارند با سیاست‌های کلی نظام و دولت در حوزه کنترل قیمت مسکن هماهنگ باشند.

وی تأکید کرد: شورای شهر تهران طبق قانون موظف است بررسی بودجه سال آینده شهرداری را در حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به انجام برساند.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه اخذ بهای خدمات شهری که در مهرماه به تصویب شورای شهر تهران رسید،  اذعان کرد: متأسفانه قبل از اطلاع رسانی دقیق، فیش‌های دریافت عوارض بهای خدمات شهری به منازل مردم فرستاده شد و شهروندان نیز به اشتباه تصور می‌کنند که این همان عوارض  نوسازی است که مجددا برای آن‌ها ارسال شده است، برای حل این مشکل اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تصمیم گرفتند، تمام عوارض از جمله عوارض نوسازی و خدمات شهری را از سال آینده در یک فیش صادر و قسط بندی شود.

کد خبر 44050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز