همشهری آنلاین: اولین کنفرانس بین المللی شهر الکترونیکی، چهارشنبه اول اسفند با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر و رئیس جهاد دانشگاهی در تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران چهارشنبه اول اسفند 86 در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی شهر الکترونیکی گفت: اگر ما خواهان بسط عدالت اجتماعی هستیم هیچ وسیله‌ای بهتر از فناوری اطلاعات نمی‌تواند در این راه به یاری ما بشتابد.

در حال حاضر یکی از بی ارزش ترین کالاها در بین مدیران کشور زمان است در حالی که در هیچ جای دنیا زمان به بی ارزشی کشور ما نیست.

شهردار تهران ضمن اشاره به لزوم گسترش فناوری اطلاعات در کشور گفت: سال 86 کارآمدترین سال در حوزه فناوری اطلاعات شهر تهران به حساب می آید. در این سال کوشیده شد که از فناوری اطلاعات در جهت توسعه و خدمات شهری استفاده شود.

وی افزود: به کمک فناوری اطلاعات می‌توان در تسریع کارها و ارزش‌گذاری زمان استفاده کرد. همچنین فناوری اطلاعات بستری برای افزایش کرامات انسانی به وجود می آورد.

شهردار تهران افزود: اگر اصلاح نظام ساختاری را در کشور خواهانیم و خواستار خدمت به کشور هستیم هیچ وسیله‌ای بهتر از فناوری اطلاعات شناخته شده نیست.

وی فناوری اطلاعات را وسیله‌ای در جهت دوری از افراط و تفریط و سوق‌دهی به سمت کمال دانست و افزود: اگر اندیشه مدیران کشور توسعه فناوری اطلاعات باشد دیگر دغدغه گسترش فیزیکی مانند اتوبان و خیابان نخواهیم داشت در حالی‌که فناوری اطلاعات می‌تواند ما را از همه این دغدغه‌ها جدا سازد.

قالیباف خاطرنشان کرد: در بیشتر مواقع استفاده از فناوری اطلاعات در شهرداری بسیار جذاب و شیرین بود ولی جزیره‌ای و تنها عمل کردن اصلا دردی را دوا نکرده و باعث پیشرفت نمی شود.

وی گسترش فناوری اطلاعات را یک باور ملی دانست و گفت: مدیران کشور باید به این باور ملی برسند که گسترش فناوری اطلاعات می تواند باعث جبران عقب ماندگی‌های کشور از دیگر کشورها شود.

شهردار تهران افزود: مدیران باید یک درک عمیقی از جایگاهی که در آن هستند داشته، از فرصت‌ها برای توسعه کشور استفاده کرده و با یک دید وسیع به آینده نگاه کنند به طوری که پس از ترک جایگاه فعلی خود جوابی برای آیندگان داشته باشند.

وی اظهار داشت: در دهه فجر امسال یک انتقاد از طرف ما وارد شد و آن این بود که بعد از گذشت سه دهه ما هنوز کشور خود را با رژیم پهلوی مقایسه می‌کنیم در حالی‌که این رژیم اصلا به فکر توسعه نبوده است و ما باید در توسعه و خدمات دهی خود را با دیگر کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم.

تقاضای قالیباف از مدیران شهری برای توسه فناوری

قالیباف با تاکید بر استفاده از فناوری اطلاعات افزود: من به عنوان شهردار تهران از تمام مدیران شهری خواهش می کنم فرصت ها را از دست نداده و دست نیاز به سمت اندیشمندان و نخبگان دراز می‌کنم تا این فناوری را همه‌گیر کرده و توسعه دهم.

وی تاکید کرد: ما باید خود را فرزند انقلاب و مدیون انقلاب بدانیم و به کمک فناوری اطلاعات این انقلاب را توسعه بیشتری دهیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد شهری به وسیله فناوری اطلاعات می‌توان درآمد‌زایی زیادی داشت در حالیکه به هیچ کس از اقشار جامعه هم فشاری نخواهد آمد.

وی گفت: موقعیت ما یک موقعیت منحصر به فرد و تاریخی است و تکنولوژی به ما این فرصت را می دهد که گذشته ها را جبران کرده و در جهت گسترش کشور قدم برداریم.

کد خبر 44825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز