جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای، ادعاهای اخیر برخی مقامات ارشد دولت آمریکا درباره کشورمان را مردود دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر،در این بیانیه آمده است: در چند روز اخیر شاهد تداوم اتهام مقامات مختلف امریکائی بوده‌ایم که به بهانه‌های دروغین ادعاهای بی‌اساسی علیه ایران بر سر موضوع عراق مطرح کرده‌اند.

به عنوان آخرین نمونه‌ها می‌توان از اظهارات ایراد شده در کنگره امریکا و یا سخنان اخیر رئیس جمهور این کشور یاد کرد.

این بیانیه می افزاید: بدون شک ایران به عنوان همسایه هم مرز با عراق، از وجود ثبات، امنیت و رفاه در کشور عراق بیشترین منفعت را می‌برد ضمن آنکه هرگونه ناامنی و بی ثباتی در عراق، بیشترین زیان را برای جمهوری اسلامی ایران به همراه دارد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: وجود عراقی سعادتمند و دارای رابطه‌ای دوستانه با ایران و سایر همسایگان، بیشترین سود را برای ایران در بر دارد. به همین لحاظ ایران هرگونه ادعای بی اساس مقامات امریکائی درباره عراق را که به ایران نسبت داده می‌شود قاطعانه رد می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، مقامات امریکائی هیچگاه، دلیل و مدرکی برای اثبات ادعاهای بی اساس خود ارائه نکرده اند بلکه بر عکس، واقعیت‌ها و حقایق میدانی از جمله اظهارات روشن مسئولان عراقی – همه گواهی بر بی اعتباری ادعاهای یاد شده است.

بیانیه خاطرنشان می کند:حمایت های بی دریغ ایران از عراق و کمک هایش به این کشور برای دستیابی به صلح و وحدت ملی و نیز کمک به بازسازی عراق، همچنان ادامه دارد. ایران برای برقراری ثبات و حرکت در مسیر توسعه‌، با شفافیت هرچه تمام تر از روند برقراری صلح و ثبات و وحدت ملی در عراق حمایت کرده و می‌کند و هرگونه ناامنی، بی ثباتی، درگیریهای فرقه‌ای و تحرکات تروریستی را در این کشور محکوم کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:ایران حملات موشکی به منطقه «الخضراء» در بغداد را که چندین ساختمان دولتی و سفارتخانه خارجی در آنجا واقع است، قاطعانه محکوم کرده است ضمن آنکه هرگونه حمله به مناطق مسکونی و از جمله حملاتی را که در شهرک صدر و شهر بصره صورت گرفته بود، محکوم کرده است.

بیانیه ایران می افزاید: لذا ادعاهای بی‌اساس مقامات امریکایی علیه ایران، صرفا تلاش بیهوده‌ای برای منحرف کردن توجه افکار عمومی مردم امریکا و نگاههای بین المللی از مشکلاتی است که در نتیجه اشغالگری خارجی در عراق و به سبب اقدامات و سیاست های غلط نیروهای اشغالگر، متوجه دولت امریکا شده است.

کد خبر 49097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز