همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری ایران در سخنانی در مراسم گرامیداشت 29 فروردین - روز ارتش جمهوری اسلامی - گفت: امروز روز تولد بهترین، عزیزترین و سرافرازترین ارتش جهان است.

در این مراسم که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد محمود احمدی نژاد ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: خدا را سپاسگزارم که بار دیگر توفیق داد در این روز باشکوه خدمت ارتش مقتدر و سرافراز میهن اسلامی برسم و این روز را به آنان تبریک بگویم.

وی گفت: بی شک ارتش ایران، ارتش الهی، جندالله و جیش‌الرحمان، و ارتشی بی‌نظیر است که برجستگی‌ها و ویژگی‌های فراوانی دارد.

احمدی نژاد افزود: این ارتش که گسسته از طاغوت، و با اراده و ابتکار و پیوسته به حاکمیت الله و ولایت الهی است، تنها ارتشی در جهان است که به ولایت الهی دل بسته و تحت فرماندهی الهی است و این برجسته‌ترین ویژگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که همه خصلت‌های برجسته را در آن زنده می‌کند.

وی ایمان را یکی دیگر از ویژگی‌های ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نیروهای نظامی نه برای دنیا و قدرت و بسط سلطه‌گری بلکه برای خدا و دل‌های سرشار از ایمان و نیز برای آرمان‌های بلند الهی مجاهدت می‌کنند.

ارتش ایران، شجاع ترین ارتش جهان

رئیس جمهوری در ادامه گفت: با جرات اعلام می‌کنم که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران شجاع‌ترین ارتش جهان است.

احمدی نژاد افزود: امروز فرمانده کل ارتش انسانی شجاع، با قلبی مالامال از عشق به ارزش‌های الهی است که این موضوع در بدنه ارتش نیز جاری است.

وی گفت: شنیده‌ام که در دانشگاه افسری ارتش بسیاری از افسران برخی از روزهای هفته را روزه می‌گیرند، اهل نماز شب و ذکر خدا هستند که این ویژگی دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی نژاد افزود: ویژگی دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران شجاعت، شهامت و مقاومت است؛ هشت سال دفاع سنگین در برابر سخت ترین جبهه استکبار با دست خالی اما متکی بر ایمان به خدا و شجاعت فرماندهان، از این ویژگی حکایت دارد.

وی ادامه داد: بیش از 48 هزار شهید از قشرهای گوناگون ارتش سند شجاعت ارتش ماست.

احمدی نژاد افزود: در صحنه‌های گوناگون دفاع مقدس و پس از آن شجاعت فرماندهان نظامی ما عامل و رمز اصلی پیروزی بوده است.

رئیس جمهوری گفت: مردمی بودن از ویژگی‌های دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ ارتش در دل و قلب ملت ما جا دارد و همه نیروهای مسلح ما برخاسته و جوشیده از متن مردمند.

نیازی به بیگانگان نداریم

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و قوای مسلح در ساخت تجهیزات نظامی نیازی به یاری بیگانگان ندارند.

وی ابتکار، خلاقیت و اعتماد به نفس را از دیگر ویژگی‌های ارتش دانست.

رئیس جمهوری گفت: هیچگاه از خاطر ملت و ارتش ما محو نمی‌شود که بیگانگان برای تعویض یک قطعه چقدر ما را تحقیر می‌کردند اما امروز نیروهای مسلح ما با اتکا به نیروهای مومن، همه تجهیزات نظامی خود اعم از دستگاه های الکترونیکی، موشکی، نفربرها، زیردریایی ها، انواع هواپیماها و پرنده ها را در داخل کشور می‌سازند.

احمدی نژاد افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جندالله است و تحت ولایت الهی و رهبری مقام معظم رهبری قرار دارد.

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش به مناسبت روز ارتش گفت: امروز ارتش دژ مستحکم دفاع از عزت و سرافرازی ملت ایران است.

وی ارتش را قوه بی‌بدیل بازدارندگی در برابر دشمنان دانست و افزود: اقتدار ارتش در خدمت صلح و برادری و صیانت از ملت بزرگ ایران است.

وی تولد دوباره و تعالی مستمر ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و اضافه کرد: بدون تردید، امروز ملت ایران عزیزترین و مقتدرترین ملت دنیاست.

احمدی نژاد گفت: اقتدار ملت ایران اقتداری انسانی و در خدمت امنیت، صلح، برادری، عدالت، تعالی بشر و ارزش های متعالی است.

رئیس جمهوری منشأ اقتدار ملت ایران را درونی و جوشیده از متن ملت توصیف کرد و افزود: ایمان، توکل به خدا، همبستگی و اتحاد، خلاقیت و ابتکار، شجاعت، هوشمندی و شناخت فرصت‌ها و حضور آگاهانه در صحنه‌های منطقه‌ای رمز اقتدار ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران مقتدرترین ملت‌های عالم است گفت: این ملت با اتکا به خدا و به قوای مسلحی که سرشار از ایمان هستند به پیش می‌رود.

احمدی نژاد افزود: با افتخار اعلام می‌کنم امروز اقتدار ملت ایران در حدی است که هیچ یک از قدرت‌های موجود دنیا قادر نیستند و جسارت آن را ندارند که ملت ایران و منافع و امنیت آن را تهدید کنند.

رئیس جمهوری گفت: آنها می‌دانند که ملت ایران صلح طلب، بافرهنگ و سرشار از آرمان‌های انسانی است اما همراه با قوای مسلح و ارتش قهرمان خود ایستاده است و از همه منافع خود با همه وجود دفاع می‌کند.

احمدی نژاد افزود: ارتش عزیز، سپاه سرافراز و بسیج ما با استحکام و هماهنگی و اقتدار ایستاده اند و کوچک ترین تعرض به ساحت ملت ایران را با اقتدار پاسخ می‌دهند و هر بدخواهی را سر جای خود خواهند نشاند.

وی نقش ملت ایران را در فرهنگ، سیاست و مناسبات جهانی بی بدیل دانست و گفت: قوای مسلح و ارتش عزیز ما پشتیبان نشر ارزش‌های اسلامی هستند.

منطقه و جهان در آستانه تحولات بزرگ هستند

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه قدرت های زورگو و مستکبر غیرالهی و شیطانی با یک بهانه مشکوک برای بسط سلطه و تسلط بر منابع و ذخایر انرژی جهان و برای ایجاد سد در مقابل امواج انسانی و حیات آفرین انقلاب اسلامی به منطقه لشکرکشی کرده‌اند گفت: این قدرت‌ها در این لشکرکشی میلیون ها نفر را کشته و آواره کرده‌اند.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش در مراسم گرامیداشت روز ارتش در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: این قدرت‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند تسلط منحصر به فردی را در جهان سازمان دهند، اما به فضل الهی و با ایستادگی ملت ایران، امروز آنان به گل نشسته اند و در پایان راهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: منطقه و جهان امروز در آستانه تحولات بزرگ و پاک شدن از قدرت‌های اهریمنی هستند.

احمدی نژاد افزود: دولت‌های منطقه نیز باید این مسئله را بدانند و این امواج را بشناسند و با ملت‌های خود همراهی کنند.

رئیس جمهوری در پایان سخنرانی خود گفت: کشورهای منطقه بدانند ملت ایران در این راه، بر اساس آرمان های خود برای بسط صلح و آرامش در منطقه بدون حضور اشغالگران، در کنار این کشورها ایستاده است.

پس از سخنرانی رئیس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ارتش، رژه گسترده نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم انواع هواپیماهای شکاری، بمب افکن، ره گیر، ترابری و سوخت رسان همچون جنگنده های اف 4، اف 5، اف 7، اف 14، ‌میگ 29، سوخو و بوئینگ 707 و 747 از مقابل جایگاه رژه رفتند.

جنگنده بمب افکن جدید صاعقه که به دست متخصصان داخلی ساخته شده است نیز در میان دیگر جنگنده‌های نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پرواز در آمد.
 
200 جنگنده بمب افکن و بالگرد نظامی نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز ارتش، آغازگر رژه 29 فروردین امسال بود.

این رژه هوائی تداعی کننده عملیات قهرمانانه کمان 99 در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و اعزام 140 فروند جنگنده بمب افکن به خاک دشمن بود.

پس از رژه هوائی هواپیماهای جنگنده و بالگردهای هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگانهای نمونه نیروهای سه گانه زمینی، دریائی و هوائی ارتش با نظمی خاص و مثال زدنی از مقابل جایگاه رژه رفتند تا بار دیگر علاوه بر نمایش اقتدار، وفاداری خود را به آرمانهای امام و فرامین مقام معظم رهبری اعلام کنند.

سپس تجهیزات و ادوات نظامی ساخته شده به دست متخصصان توانمند ارتش، در مراسم رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

انواع تانک‌ها، توپهای کششی و خود کششی ‌132، 155 و 175، موشک‌ها، نازعات 6، موشک‌های ساحل به دریا، تجهیزات دریائی و زیردریائی، انواع اژدرها و تجهیزات نیروی زمینی‌، دریائی و هوائی ارتش جمهوری اسلامی بخشی از تجهیزات نظامی بود که امروز در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد.

در بخش پدافند هوائی سامانه های اف 200 ،‌ افترلا 3 ، سهند 3 ، زوبین و انواع موشک‌های دوش پرتاب نمایش داده شد.

در بخش دریائی نیز ناوچه موشک انداز سینا، ناوشکن جماران ،‌توپ دریائی فجر 27، موشک دریائی ذوالفقار، ‌موشک سطح به سطح نور، زیردریائی مرطوب دو نفره، اژدر دومنظوره، زیر دریائی ضد سطحی،‌ اژدر الکتریکی زیر دریائی، هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر 4 و ابابیل 2 از مقابل جایگاه و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح عبور کردند.

موشک رعد ساحل به دریا ساخته وزارت دفاع، لانچرهای پرتاب موشک کاتیوشا و تجهیزات مخابراتی و بی سیم و نیز ادوات مقابله با آلودگی‌های شیمیائی از دیگر تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی در مراسم امروز بود که به نمایش درآمد.

همچنین در مراسم رژه امروز، چتربازان ارتش، حرکات نمایشی خود را در اطراف جایگاه به نمایش گذاشتند.

کد خبر 49061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز