دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: پنجشنبه ۲۹ فروردین در آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، نمایشی کم‌نظیر از توان نیروی هوایی به نمایش درخواهد آمد.

در این روز، رزمایش بزرگ هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی در آسمان تهران و در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

رضا قرائی آشتیانی، جانشین فرمانده کل ارتش روز سه‌شنبه در نشستی خبری، ضمن تشریح نحوه برگزاری رژه نیروهای سه‌گانه ارتش، جزئیاتی را درباره پرواز هواپیماهای جنگنده اعلام خواهد کرد.

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش هم در گفت‌وگو با همشهری، از انجام نمایش بزرگ و گسترده هواپیماهای جنگی در مراسم باشکوه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران خبرداد و افزود:‌ در مراسم رژه نیروهای مسلح، ده‌ها فروند هلی‌کوپتر هجومی و پشتیبانی هوانیروز ارتش نیز به پرواز درخواهند آمد.

احمد رضا پوردستان همچنین از برگزاری نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای ارتش پس از ۲۹فروردین خبرداد. مشروح این گفت‌وگو طی روزهای آینده منتشر می‌شود.

در این مراسم علاوه بر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری، فرمانده کل و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دیگر مقام‌های لشکری و کشوری حضور خواهند داشت.

پس از سخنرانی رئیس‌جمهوری در این مراسم، یگان‌های منتخب نیروهای سه‌گانه ارتش شامل نیروهای رزمی، زرهی، توپخانه، دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه رژه خواهند رفت.

در این مراسم که افسران و مستشاران نظامی کشورهای خارجی نیز حضور خواهند داشت بخش جدیدی از توانمندی‌ها و تجهیزات نظامی ارتش به معرض نمایش گذاشته خواهد شد تا یک بار دیگر ایرانیان توان و اقتدار نظامی خود را به رخ جهانیان بکشند.

به گزارش همشهری در این رزمایش پس از رژه یگان‌های نمونه پیاده و موتوری نیروهای مسلح انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی در خدمت ارتش از جمله موشک‌های میان‌برد و دوربرد از نسل شهاب، ماکت ناوشکن جماران و ناوچه پیکان، انواع توپ‌، تانک‌بر ببر ۴۰۰، سایت‌های متحرک موشکی C802 به همراه سایت راداری، اژدر والفجر۲، انواع هواپیماهای بدون سرنشین، مین‌کوب تفتان، توپ دریایی فجر، موشک نازعات ۱۰و۶، موشک زلزال و دیگر تجهیزات و محصولات نظامی ارتش به نمایش درخواهد آمد.

تجلیل از سپاه و ارتش

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم به مناسبت ۲۰ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و دوم اردیبهشت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان کشوری و لشکری و کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

در بخشی از پیام سیدحسن فیروزآبادی آمده است: تکریم و تجلیل از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسداشت رشادت، آزادگی و عزت و حریتی است که قاطبه ملت شریف ایران همیشه تاریخ در جست و جوی آن بوده‌اند.

در بخش دیگری از پیام فیروزآبادی تاکید شده است: امروز که سال‌ها از خاموشی نفیر توپ‌ها و خمپاره‌ها می‌گذرد، جا دارد این دو نهاد ارجمند نیز با بسیج امکانات و توانمندی‌های خود عرصه‌های استقلال و سازندگی را پیروزمندانه طی کنند و به حول و قوه الهی روز به روز مدارج خودکفایی و اقتدار را بپیمایند و نقش ستودنی خود را در اعتلای میهن عزیزمان ایران و امنیت ملی ایفا کنند.

کد خبر 48798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز