همشهری آنلاین: احمدی‌نژاد گفت سازندگی انجام شده در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده است

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در اجتماع فرماندهان و مدیران نیروی مقاومت بسیج سراسر کشور با بیان این که قدرت‌های استکباری در پی ایستادگی رهبری عزیز، ملت ایران و بسیجیان، در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: علی‌رغم همه فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها، سازندگی انجام شده در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر و نسبت به گذشته دارای جهش‌های فوق‌العاده است.

محمود احمدی‌نژاد افزود: در عین حال همه ما معتقدیم پیشرفت و تحولی که اتفاق افتاده، آن چیزی نیست که در شأن ملت عزیز و نظام باشد و باید بیش از این تلاش کرد و به پیش رفت.

رئیس‌جمهور اندیشه، فرهنگ و نام بسیج را ساحل امن و اطمینان و نقطه اتکای مستحکم ملت، نیروهای انقلاب، آزادگان، خداپرستان و عدالت‌خواهان سراسر جهان برشمرد و تصریح کرد: روحیه بسیجی، انگیزه و امیدآفرین است و به واقع اندیشه و فرهنگ بسیج اکسیر مقدسی است که ملت‌ها را به جوش و خروش و حرکت وا می‌دارد؛ همان طور که ملت ایران را به حرکت روبه جلو واداشته است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی به خیالات خام رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای تهدید و ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: خبرهای موثقی داریم که هر وقت بوش چنین خیالات خامی به سرش زده است، فرماندهان نظامی‌اش آن‌چنان تصویر شفاف و البته وحشتناکی برای او توصیف کرده‌اند که وی از این تفکرات پشیمان شده و وحشت کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان این که بوش نیز همچون اسلافش چنین آرزویی را با خود خواهد برد، افزود: نیروهای هوشیار و مقاوم ارتش، سپاه، بسیج و ملت رشید ایران دست هر کسی را که قصدی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، قطع خواهند کرد.

دکتر احمدی‌نژاد به عکس‌العمل اخیر این قدرت‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: آنها چند صباحی است که شروع کرده‌اند و به ما می‌گویند جمهوری اسلامی ایران یک قدرت تاثیرگذار منطقه‌ای است و ما باید نقش ایران را در همه معادلات در نظر بگیریم درحالی که واقعیت آن است که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت در عرصه جهانی است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان این که ما باید خود را برای تحولات بزرگ جهانی آماده کنیم، گفت: فروریزش نظام سرمایه‌داری بسیار سریع‌تر از مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها اتفاق می‌افتد و ما باید از امروز خود را برای حضور موثر در مدیریت جهانی آماده کنیم. آیا به واقع ما 10 سال پیش فکر این همه تحول امروز را می‌کردیم؟

دکتر احمدی‌نژاد افزود: هنوز قدرت ملت ایران و بسیج برخاسته از این ملت، در عرصه جهانی آزاد نشده است و مطمئناً با آزاد شدن قدرت و تفکر بسیج در عرصه جهانی، شاهد تحولات بسیار بزرگی خواهیم بود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تشریح شرایط جهانی پس از جنگ جهانی دوم و اهداف برنامه‌ریزان مادی‌نگر این دوران گفت: آنها به گونه‌ای برنامه‌ریزی و باور کرده بودند که حداقل تا 300 سال بر کل جهان حاکم خواهند بود و آزادی‌طلبان آرام آرام به نقطه‌ای رسیده بودند که یأس بر آنها حاکم شده بود؛ اما ناگهان مردی از ایران به نام امام خمینی (ره) برخاست و در مقابل همه دنیای مادی این قدرت‌ها قیام کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این که برخلاف انتظارات و پیش‌بینی‌ها همه معادلات این قدرتها در هم شکسته است، افزود: طبیعی بود که این قدرت‌ها با همه توان خود برای انهدام و نابودی اندیشه امام (ره) و پیروانش تلاش کنند که داستان جنایت‌ها و دشمنی‌های آنها با ملت ایران داستانی طولانی است.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: آنها نمی‌خواهند باور کنند که پرچمی برافراشته شده و به رغم همه تهاجمات آنها ایستاده است. روز اول حتی تصور می‌کردند می‌توانند با طراحی‌های ساده این پرچم را پایین آورند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تشریح روش‌های مختلف دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام نوپای ملت ایران در طول 30 سال گذشته، تاکید کرد: به فضل الهی و با ایستادگی رهبری عزیز و ملت بزرگ و بسیجیان ما امروز همه قدرت‌های به اصطلاح بزرگ در سراشیبی سقوط قطعی قرار گرفته‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان این که امروز سردمداران این قدرت‌ها و تفکراتشان نه تنها در محافل مردمی بلکه در محافل علمی هم جایی ندارند، گفت: در آمریکا هم تشکیک در اصالت و کارآمدی نظام مادی حتی به حاکمیت دولت و مدارس این کشور رسیده است و این جای تامل دارد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که آمریکا تا به امروز در هیچ جنگی وارد نشده است که فاتح خارج شود ، تصریح کرد: آنها فقط با تبلیغات و جنگ روانی و تزویر ، هیمنه‌ای از خود ساخته بودند که این هیمنه هم امروز در هم شکسته است.

وی به طراحی منجر به شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان اشاره کرد و افزود: برنامه آنها در لبنان این بود که با ایجاد درگیری و به وسط کشیدن پای حزب‌الله در این درگیری‌ها، وارد عمل شوند و به قول خودشان انتقام دو سال قبل را بگیرند؛ اما نتوانستند چنین کاری را انجام دهند.

دکتر احمدی‌نژاد مشکلات عمیق اقتصاد آمریکا را مورد تایید همه خبرگان اقتصادی این کشور توصیف و تصریح کرد: بنا بر گفته خود آنها مبانی نظری امپراطوری اقتصادی آمریکا با بن‌بست مواجه شده و هیمنه نظامی آنها نیز در هم ریخته و به نوعی فروریخته است؛ البته هیچ کدام از این‌ها به معنای آن نیست که آنها آزار و اذیت نداشته باشند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به برخی گره‌های به ظاهر ناگشودنی بر سر راه پیشرفت کشور و ملت اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی در داخل می‌خواهند با همان برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های نظام سرمایه‌داری کشور را سازماندهی کنند و پیش ببرند که این نقطه کوری است و جواب نمی‌دهد. آنها چنین سیاست‌هایی را اجرا می‌کنند و بعد می‌گویند سیاست‌های دولت جواب نداده است.

دکتر احمدی‌نژاد به تلاش برخی برای حمایت از متخلفان و ایجاد حاشیه امن برای آنها اشاره کرد و افزود: حتی این افراد حاضر نیستند وقت اندکی بگذارند و برنامه‌های دولت را مطالعه کنند و بعد از آن ایراد بگیرند؛ آنها فقط یک نقطه را انتخاب می‌کنند و هجوم می‌آورند.

رئیس‌جمهور گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادی هم با چنین مشکلی مواجهیم و هر جا که می‌خواهیم برخورد موثری انجام دهیم، به سمت ما هجوم می‌آورند.

وی افزود: ما معتقدیم آنها می‌خواهند با انتشار حجم بالای دروغ‌پردازی‌ها و توهین‌ها از ملت ایران انتقام بگیرند و نگذارند برنامه‌های دولت به نتیجه برسد.

دکتر احمدی‌نژاد دولت نهم را از نظر کارشناسی بعد از انقلاب اسلامی کم‌نظیر توصیف و تصریح کرد: خود من به عنوان رئیس‌جمهور و با انجام مشغله‌هایی که دارم، برای برخی تصمیم‌گیری‌های کارشناسی حدود 150 تا 200 ساعت وقت می‌گذارم و کار را بررسی کارشناسی می‌کنم

تورم را رو به بهبود دانست و گفت: تورم ابعاد و زوایای مختلفی دارد و عوامل گوناگونی بر آن تاثیر می‌گذارد که دولت با تمام توان در صدد مهار آن است.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر افزایش وابستگی بودجه دولت به نفت در سه سال گذشته تصریح کرد: بر اساس آمار و روش‌هایی که این افراد و نظریه‌پردازان، قبول دارند، وابستگی بودجه به نفت در سه سال 83 ، 67 درصد بوده اما هم اکنون به 51 درصد کاهش یافته است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش دولت برای حرکت در مسیر چشم‌انداز 20 ساله گفت: ما هم اکنون در بسیاری از رشته‌های علمی و شاخص‌های مهم دیگر در منطقه مقام نخست را داریم و در واقع تا قبل از رسیدن به سال 1404 به این اهداف دست پیدا کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور پایان یافتن برخی طرح‌های نیمه‌تمام در دو سال گذشته را از موفقیت‌های بزرگ دولت برشمرد و افزود: برخی از این طرح‌های نیمه تمام حدود 17 سال معطل بودند که ظرف 2 سال با برنامه‌ریزی فشرده و کار مداوم به سرانجام رسیدند.

دکتر احمدی‌نژاد رشد اقتصادی بالای 7 درصدی کشور در دو سال گذشته، افزایش شاخص‌های سرمایه‌گذاری، گسترش کم نظیر فضاهای ورزشی و رشد گردشگری را از دیگر موفقیت‌های دولت نهم برشمرد.

وی با تشریح ریشه‌های تورم و تقسیم آن به دو بخش تورم وارداتی و تورم داخلی گفت: به دلیل شرایط جهانی ، در برخی کشورهای منطقه تورم در طول یکی دو سال اخیر چند برابر شده است و باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشیم.

رئیس‌جمهور راههای مقابله با تورم وارداتی را پایین آوردن تعرفه‌ها و تخصیص یارانه توصیف کرد و افزود: تا آنجا که توانستیم تعرفه‌ها را پایین آوردیم و برای تخصیص یارانه هم به بودجه نیاز داشتیم که برایش برنامه‌ریزی کردیم تا با تصویب لایحه‌ای در مجلس اعتبار مورد نیاز تامین شود، اما در نهایت با سلب فوریت این لایحه در مجلس هفتم، بررسی آن منتفی و به مجلس هشتم سپرده شده است.

دکتر احمدی‌نژاد عامل داخلی تورم را نیز ناشی از هزینه‌های دولت و خلق پول از سوی بانک‌ها دانست و گفت: در جلسه‌ای که با مدیران بانک‌ها داشتیم، گفتیم که ما هزینه‌های دولت را با فشار به دستگاه‌های اجرایی برای کاهش بودجه جاری کاهش می دهیم و شما هم جلوی سهم بانک‌ها در تورم را بگیرید . ما به وعده خود عمل کردیم اما بانکها آن طور که باید مسئولیت خود را انجام ندادند.

رئیس‌جمهور عزم دولت را برای مبارزه با فساد اقتصادی و برخورد با متخلفان، جدی و برگرفته از روحیه بسیجی توصیف کرد و گفت: بنیان‌های امروز اقتصادی کشور قوی است و امیدواریم با رهنمودهای رهبری، همدلی و همیاری‌ها بیشتر شکل بگیرد تا از این مرحله به سرعت بگذریم و وارد عرصه‌های جهانی شویم.

دکتر احمدی‌نژاد هم‌چنین با تشکر از تلاش‌های بسیجیان، نیروی مقاومت بسیج را نیروی همیشه در صحنه و تحت فرماندهی فردی مومن، شجاع، انقلابی و باتدبیر خواند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی مقاومت بسیج ، گزارشی از فعالیت‌های بسیجیان سراسر کشور و اهداف و جایگاه جدید تعریف شده برای نیروی مقاومت بسیج ارائه کرد.

کد خبر 53575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز