دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

محمدرضا احمدی: دو سال است که برنامه صبحگاهی شبکه دوم سیما با عنوان «مردم ایران سلام» روی آنتن می‌رود و از ساعات آغازین روز تا 9 صبح مهمان خانه‌های بینندگان است.

مردم ایران سلام پربیننده‌ترین برنامه صبحگاهی تلویزیون طی سال‌های اخیر بود و بیشترین انعکاس را در جامعه و در بین تماشاچیان تلویزیون ایران داشت.

موضوعات متنوع و لازم برای طرح در یک برنامه صبح تلویزیون، مجریان و کارشناسان توانا، به‌روز بودن و دچار روزمرگی نشدن، خودمانی بودن و با زبان مردم صحبت کردن و استفاده بجا از تصاویر متحرک و ثابت در قالب‌های نو و کلیپ‌های متنوع و کوتاه، همراه با جذابیت‌های بصری لازمه کار و همینطور دقت فراوان و سنجیده (حتی در مورد زیرنویس‌ها و بهنگام بودن آنها) همه و همه از دلایل شاخصی است که مردم ایران سلام را در جایگاهی ویژه قرار داده و توجه مخاطبان عام و خاص را جلب کرده است.

دست‌اندرکاران مردم ایران سلام تلاش می‌کنند در طول برنامه روزانه خود حرفی به‌گزاف نگویند و وقتی به بطالت نگذرانند.  در این برنامه ما با سفارش و یادآوری سلام و علیک کردن مهمانان با تماشاچیان مواجه نمی‌شویم.

در مردم ایران سلام پرحرفی بیهوده جایی ندارد چه از جانب مهمانان و کارشناسان و چه مجری برنامه؛ چرا که حتی مهمانان نیز گزیده و منطبق و مناسب انتخاب شده‌اند.  مردم ایران سلام خود را به مخاطب تحمیل نمی‌کند. یعنی یا اطلاعات مفید و خلاصه می‌دهد یا از مردم می‌خواهد تا نظرشان را بگویند و هیچگاه سؤالی را همراه با جوابی که باید (!) در دهان ایشان نمی‌گذارد.

اما حالا بی‌گمان پس از دو سال پخش پیاپی فرصت مناسبی است که تهیه‌کننده بار دیگر عملکرد خود را مرور و نکات منفی و مثبت برنامه خویش را به اصطلاح سبک و سنگین کند تا در نوبت بعد با توشه‌ای غنی‌تر در قاب شیشه‌ای حاضر شود.

البته امیدواریم بار دیگر شهیدی‌فر بتواند این تجربه بسیار موفق را با همین نام و سبک و سیاق تکرار کند چرا که هیچ اشکالی ندارد که یک برنامه خوب تلویزیون سالها روی آنتن بماند و مخاطبانی بیش از پیش جذب کند.

کد خبر 46702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز