شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

محمد پیرهادی *: پروژه «حلقه سبز» از آغازین لحظه تولید و نقطه شروع تا نقطه پایان آن مسیر چهار ساله‌ای را طی کرد.

در این دوران کار با فراز و نشیب‌های متفاوتی طی شد و در این مسیر تلخ و شیرینی‌ را شاهد بودیم.حلقه سبز براساس تحقیقات گسترده میدانی شکل گرفت که حدود 7 یا 8 ماه به طول انجامید.

آن چه در این میان مهم و حائز اهمیت است این نکته است که بیان حرف‌های مهم در عرصه سینما و تلویزیون بازتاب های متفاوتی را در پی خواهد داشت و نظرات موافق و مخالفی را  به همراه دارد. ما هم به همه نظرات محترمانه و مشوقانه احترام می‌گذاریم و از محبت‌های بی‌شائبه مخاطبان داخلی و خارجی مان به سریال حلقه سبز نیز سپاسگذاریم و امیدواریم که شایسته این نوع ابراز لطف از طرف مردم باشیم.

در این مدت نکاتی از سوی جامعه پزشکان مطرح شد که بخش‌هایی از آنها برای ما قابل احترام است و بخش‌هایی از آن را به پای شتابزدگی آنها می گذاریم ، زیرا ما در همان دوران هم به آنها توصیه کردیم  که اجازه بدهند، سریال تا انتها پیش برود و سپس درباره ضعیف، قوی و یا متوسط بودن آن صحبت کنند.

اتفاقاً پس از قسمت های پایانی و پایان غیر قابل پیش بینی آن که بسیار مورد عنایت مردم قرار گرفت، مخاطبان هم در انتها از سرنوشت قهرمانان  ابراز رضایت می‌کردند.

خوشبختانه علی رغم تمام برخوردها  توانستیم فضایی را در جامعه باز کنیم تا موضوعات مشابهی مطرح  شود.

از ابتدای نگارش و مراحل مختلف کار، بحث‌های موافق و مخالفی  مطرح شد. البته در عین حال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چند پزشک هم معرفی کرده بود که از آنها برای انجام کارها مشاوره  می‌گرفتیم و همراهمان بودند. به‌هرحال در بحث خاص مسایل پزشکی نظرات متفاوتی وجود دارد؛ از ین رو ما از ابتدای کار احتمال بروز نظرات مختلفی را در سطح جامعه پزشکان می دادیم.

این حساسیت‌ها از جانب مدیران تلویزیون هم وجود داشت. کار به شورای سلامت صدا و سیما هم ارجاع داده شد و آنها هم بر این موضوع اشراف کامل داشتند.

در ایام مختلف فیلمبرداری هم حضور می‌یافتند و به همین خاطر اساساً  با این کار، مشکلی نداشتند و شاید در این میان برخی از دوستانی که از دور نگاهی  بر کارها داشتند با موضوعات مطرح شده کار مشکل نداشتند.

آقای ضرغامی هم مسیر جدیدی را در صدا و سیما باز کردند تا مسایل قابل توجه و موضوعات مهم جامعه در این رسانه ملی مطرح شود که این سیاست شایسته تقدیر است. البته حمایت های ایشان همیشه شامل حال سریال حلقه سبز  شده است. به همین خاطر از این فرصت استفاده می‌کنم  تا از طرف گروه سازنده از زحمات ایشان قدر‌دانی کنیم. و امیدوارم مسیری را که ایشان در تلویزیون باز کردند، هر روز پر رهرو‌تر شود و  مطالب مهم اجتماع در قالب فیلم و سریال در جامعه منعکس شود.

اما به طور منحصراً در باره سریال حلقه سبز باید بگویم این کار با حمایت شخص وزیر و مسئولین عالی رتبه وزارت بهداشت پیگیری شده و آنها در جریان ساخت پروژه بودند و تمام آنها هم متفق بودند که باید فضایی ایجاد شود تا آقای حاتمی‌کیا بتواند سریالشان را بسازند.

* تهیه کننده مجموعه تلویزیونی حلقه سبز

کد خبر 46523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز