کوئنتین تارانتینو که تا امروز ۹ فیلم ساخته و به گفته خودش قرار است بعد از ساخت دهمین فیلمش بازنشسته شود، چندین پروژه دارد که مدتی زمزمه ساخت‌شان وجود داشته، اما بعدا خبرش آمده که از برنامه کاری او حذف شده‌اند. این پروژه‌ها کدامند؟

تارانتينو

همشهری آنلاین: هر کارگردانی چند برابر فیلم‌هایی که ساخته، ایده و طرح و فیلمنامه نساخته دارد؛ فیلم‌هایی که حتی به مرحله تولید هم رسیده‌اند، اما به دلیلی متوقف شده‌اند و به دنیا نیامده، سقط شده‌اند. اما فقط بعضی کارگردان‌ها هستند که تماشاگران و منتقدان و رسانه‌ها حسرت ساخته نشدن فیلم‌هایشان را می‌خورند. کوئنتین تارانتینو یکی از این معدود کارگردان‌هاست. تارانتینو که تا امروز ۹ فیلم ساخته و به گفته خودش قرار است بعد از ساخت دهمین فیلمش بازنشسته شود، چندین پروژه دارد که مدتی زمزمه ساختشان وجود داشته، اما بعدا خبرش آمده که از برنامه کاری او حذف شده‌اند. جدیدترین مورد از فیلم‌های ساخته‌نشده تارانتینو «منتقد» نام داشت که قرار بود آخرین فیلم کارنامه تارانتینو باشد. اول که خبر ساخت این فیلم منتشر شد، اغلب رسانه‌ها پیش‌بینی کردند با توجه به علاقه تارانتینو به پالین کیل، منتقد فقید سینما، این فیلم درباره این زن ریزنقش است که کارگردانان بزرگ سینما را با نقدهایش تند و آتشینش عاجز کرده بود. اما بعد معلوم شد منتقد فیلم تارانتینو مرد است و بر اساس شخصیت منتقدی واقعی است که در دهه هفتاد نقد می‌نوشته و مشهور هم نبوده، اما تارانتینو علاقه خاصی به او داشته. چند وقت پیش خبر آمد که تارانتینو از خیر ساخت «منتقد» به عنوان آخرین فیلمش گذشته و باید منتظر بود تا فیلم دیگری بر کارنامه یکی از مهم‌ترین سینماگران سه دهه اخیر نقطه پایان بگذارد. به سرانجام نرسیدن «منتقد» را بهانه کردیم تا نگاهی به چند فیلم‌ ساخته نشده تارانتینو بیندازیم.

قسمت سوم «بیل را بکش»

سال‌هاست که حرفش هست تارانتینو قسمت سوم «بیل را بکش» را بر اساس رویارویی عروس و دختر ونیتا گرین (زن سیاه‌پوستی که با عروس مبارزه کرد و کشته شد) خواهد ساخت. قضیه آنقدر جدی بود که تارانتینو در سال ۲۰۱۹ گفته بود مایا هاک، دختر واقعی اوما تورمن و اتان هاوک، نقش دختر عروس را بازی می‌کند. حتی وقتی خبر آمد که تارانتینو بعد از ساخت «منتقد» بازنشسته می‌شود، باز این امید برای هواداران تارانتینو وجود داشت که قسمت سوم «بیل را بکش» به طریقی ساخته شود. اما حالا دیگر قطعی است که ماجرای عروس خون‌چکان تارانتینو تمام شده و نباید منتظر قسمت سوم این ادیسه سراسر خشونت بود.

کلاغ قاتل

اسپین آف «حرامزاده‌های بی‌آبرو» به دلیل آماده نبودن فیلمنامه ساخته نشد. خط داستان کلی درباره گروهی سرباز سیاه‌پوست بود که با همکاری سروان آلدو رین (برد پیت) قصد داشتند از افسران سفیدپوست ارتش که تحقیرشان می‌کردند انتقام بگیرند.

وینست و ویک وگا

وینسنت وگا همان گنگستر آرام و خونسرد «داستان عامه‌پسند» با بازی جان تراولتاست که وظیفه خطیر مراقبت از همسر رئیسش، میا والاس، را بر عهده داشت. ویک وگا همان گنگستر خشن و دیوانه «سگ‌های انباری» با بازی مایکل مدسن است که اسم رمزی‌اش در فیلم «آقای بلوند» بود. البته این دو شخصیت در ابتدا یک شخصیت بودند و بعدا دو تا شخصیت مجزا شدند. قصه این است که در ابتدا قرار بود مایکل مدسن در «داستان عامه‌پسند» نقش وینسنت را بازی کند، اما در عوض تصمیم گرفت در فیلم «وایات اِرپ» کوین کاستنر حاضر شود. بعد که تراولتا وارد پروژه شد، تارانتینو به این فکر افتاد که این دو گنگستر با هم برادرند و داستان آنها قبل از ماجراهای «سگ‌های انباری» و «داستان عامه‌پسند» جالب از آب درمی‌آید.

پروژه مجهول ۱۰

چندین و چند فیلم دیگر هم هستند که در فهرست فیلم‌های ساخته‌نشده تارانتینو به چشم می‌خورد؛ فیلمی بر اساس زورو، اقتباسی از رمان «چهل ضربه شلاق، یکی کم‌تر» نوشته‌ المور لئونارد که یکی از نویسندگان محبوب تارانتینو است، فیلمی بر اساس مجموعه‌ «پیشتازان فضا»، فیلمی بر اساس لوک کیج شخصیت سیاه‌پوست کمیک‌بوک‌های مارول، فیلمی بر اساس جان براون، مدافع الغای قانون برده‌داری و فیلمی بر اساس جیمز باند. حتی زمانی خبر رسید که تارانتینو قصد ساخت مینی‌سریال نمایش داده‌شده در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را هم دارد. این پروژه‌ها که به سرانجام نرسیدند، اما این کارگردان سینما اعلام کرده قصد دارد بعد از ساخت دهمین فیلمش بازنشسته شود و رمان‌نویسی را جدی‌تر دنبال کند.

کد خبر 848720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha