همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن قطعنامه جدید شورای امنیت در مورد ایران ، تاکید کرد: این قطعنامه غیر منطقی ، غیر حقوقی و کاملا سیاسی است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل که سه‌شنبه (14 اسفند) در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت سخن می‌گفت، افزود: این قطعنامه در حالی صادر شد که چند ساعت قبل از آن محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال گزارش قبلی خود ، گزارش دیگری به شورای حکام ارائه داد.

وی یادآور شد : البرادعی دراین گزارش به صراحت اعلام کرد ، مسائلی که ایران با آژانس دارد حل شده و هیچ گونه انحرافی مشاهده نشده و ایران با آژانس همکاری دارد.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: در واقع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر مشکلی با ایران ندارد.

حداد عادل ادامه داد: در حالی که این گزارش حقوقی در دست بود، شورای امنیت سازمان ملل این قطعنامه را علیه ایران صادر کرد.

وی، این امر را نشان‌دهنده سیاسی بودن این قطعنامه دانست و اظهارداشت: این قطعنامه، شورای امنیت سازمان ملل را بی‌اعتبار می‌کند آن هم در موقعی که شاهد هستیم ، شورای امنیت نمی‌تواند و نمی‌خواهد با صدور یک بیانیه لفظی هم، جنایات رژیم صهیونیستی را در فلسطین محکوم کند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: یعنی درحالی که غنی‌سازی ‪ ۳/۵‬درصدی ایران که زیر نظر بازرسان و کاملا در چارچوب مقررات بین‌المللی است برای صلح جهانی خطر می‌دانند، شاهد هستیم که هر روز کودکان چند ماهه در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی کشته می‌شوند و هیچ کس احساس خطر در مورد صلح جهانی نمی کند.

وی گفت: گویی این‌ها برنامه صلح آمیز است و این شورای امنیت ان قدر توان و اراده ندارد که این واقعه را محکوم کند. آنوقت ایران را خطر می‌دانند. رییس مجلس افزود: این‌ها نشان می‌دهد سازمانهای بین‌المللی چگونه در دست قدرتهای بزرگ هستند. ملت‌ها باید روی پای خود بایستند و تکیه به این سازمانها ما را به جایی نمی‌رساند.

حدادعادل تصریح کرد: ما باید راهی را که از اول انقلاب اسلامی در پیش گرفته‌ایم طی کنیم و آن تکیه بر ملت و قدرت خداوند است. باید دولتها و ملتها نسبت به آنچه این روزها در فلسطین و غزه می‌گذرد اعتراض کنند.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که سران بسیاری از کشورها به جرج بوش در آناپولیس قول دادند که سکوت کنند و رژیم صهیونیستی این اقدامات غیرانسانی را انجام دهد.

رییس مجلس یادآورشد که وی روز گذشته با ارسال نامه‌ای به روسای مجالس کشورهای جهان از آنان خواسته است که نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی اعتراض کنند.

کد خبر 45768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز