همشهری‌آنلاین: پیام کتبی غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه در استانبول تسلیم کوکسال توپتان رییس مجلس ملی ترکیه شد.

 به گزارش سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان نماینده ویژه حداد عادل، این پیام را تسلیم رییس مجلس ملی ترکیه کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پیام خود، به اشتراکات فرهنگی و عقیدتی گسترده دو ملت برادر ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود: این مناسبات اقتضا می‌کند که رایزنی و گفتگوهای دوجانبه در همه زمینه هابه صورت فزاینده ادامه یابد.

حداد عادل در پیام خود خطاب به همتای ترکیه‌ای تصریح کرد: با توجه به مسایل مهم جهان اسلام و نیز نحوه مدیریت اتحادیه بین المجالس اسلامی و انتخاب دبیرکل و معاون جدید برای آن سازمان ، دکتر کاظم جلالی نماینده مجلس ایران را به عنوان نماینده ویژه برای مذاکره به حضور شما معرفی می‌کنم .

توپتان نیز با قدردانی از همتای ایرانی خود، روابط تهران و آنکارا را مناسب خواند و با اشاره به این که مواضع دو کشور در اتحادیه بین المجالس بسیار نزدیک بوده است ، افزود: باید برای توسعه اتحادیه تلاش کنیم و به سمت استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه در اتحادیه پیش برویم رییس مجلس ملی ترکیه افزود: ترکیه برای تصدی سمت دبیر کلی در اتحادیه نامزد توانمندی را معرفی کرده است .

امروز در استانبول، دومین نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو کنفرانس اسلامی برای انتخاب دبیرکل و معاون دبیرکل برگزار شد و طی آن دکتر محمود ارول قلیچ از ترکیه به عنوان دبیرکل و علی اصغر محمدی نماینده جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون دبیرکل این اتحادیه انتخاب شدند.

کد خبر 47085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز