همشهری‌آنلاین: غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی ایران بر گسترش و توسعه روابط با کشورهای مسلمان و آفریقایی، بویژه سنگال تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی ، حداد عادل عصر روز چهارشنبه در دیدار با "عبدالله واد" رییس جمهوری سنگال، همچنین از سنگال به عنوان یک کشور مهم اسلامی در قاره آفریقا نام برد.

حداد عادل همچنین بااشاره به برگزاری قریب الوقوع اجلاس سران کشورهای اسلامی در سنگال، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش کشورهای عضو جامعه بزرگ اسلامی برای پیشبرد اهداف مقدس اسلام و کمک به رفع مشکلات موجود در بین مسلمانان، استقبال و حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه،افزود: خوشبختانه اراده رهبران سیاسی دو کشور بر استفاده ازهمه ظرفیت‌های موجود برای تعمیق همکاری‌ها و مناسبات در زمینه‌های سیاسی،پارلمانی،اقتصادی وصنعتی قرار دارد و مجلس شورای اسلامی در این ارتباط از هر گونه تسریع در روند گسترش روابط استقبال می‌کند.

حدادعادل در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش روابط بین مجالس دو کشور، آن را عامل تسریع و تقویت همکاری‌ها و مناسبات در سایر زمینه‌ها برشمرد و گفت که مجالس دو کشور باید ارتباطات خود را هر چه بیشتر گسترش دهند.

در این دیدار همچنین " عبداله واد " رییس جمهور سنگال، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و بزرگ درمنطقه و جهان اسلام دانست و گفت: گسترش روابط و همکاری‌های سنگال با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف با توجه به سطح بالای اعتماد و احترام متقابل باعث خرسندی مردم سنگال و سنگال جمهوری اسلامی ایران را دوست خوب و واقعی خود می‌داند.

عبدالله واد جمهوری اسلامی ایران را کشوری پیشرفته در توسعه اقتصادی و مصمم در دفاع از آزادی و استقلال خود خواند و گفت: از سرمایه‌گذاری ایران در سنگال و گسترش روابط تجاری و اقتصادی در کنار روابط خوب سیاسی استقبال می کنیم.

رییس جمهور سنگال درپایان خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری های پارلمانی بین دو کشور به ویژه در مجامع بین‌المللی شد.

کد خبر 45406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز