مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

به همه مشتریان مهربان و کم‌توقع خودروسازان داخلی که سال‌هاست برای حمایت از صنعت ملی، تولیدات ایرانی را هم قیمت خودروهای برندهای معتبر می‌خرند مژده می‌دهیم

که ظاهراً قرار است با میدان دادن بیشتر به خارجی‌ها، بازار از انحصار کامل خارج شود تا شاید تولیدکنندگان داخلی با جدی‌تر شدن رقابت به صرافت بیفتند و محصول باکیفیت‌تری روی خط تولید بگذارند.

به این ترتیب آن‌طور که کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید، از سال آینده تعرفه واردات خودرو از 90 به 75 درصد خواهد رسید تا شاید صنعت خودروسازی ایران به سمت فضای رقابتی حرکت کند.

جلال ریخته‌گرقدیمی رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل  در گفت‌و گو با همشهری  معتقد است: واردات بیشتر با ایجاد فضای رقابتی ضمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده، انگیزه تولیدکنندگان را برای عرضه محصول با کیفیت هم افزایش می‌دهد و به آنها این امکان را می‌دهد که وارد بازارهای جهانی شوند.به گفته قدیمی علاوه بر این مزیت‌ها، با واردات بیشتر، قیمت خودروهای خارجی هم کاهش می‌یابد.

او تأکید می‌کند:  واردات کمترین زیانی به تولیدکننده داخلی وارد نمی‌کند چون  3 درصد بازار در اختیار خودروهای وارداتی است.

کد خبر 43656

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز