مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی ابلاغیه دولت در خصوص محدودیت شماره‌گذاری خودروهای بنزین سوز، رئس پلیس راهنمایی و رانندگی توضیحاتی داد.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به ابلاغیه‌ جدید دولت در خصوص شماره گذاری خودروها در کشور گفت: بر این اساس از اول مردادماه سال جاری قرار بود تمامی خودروهای تولیدی سواری دوگانه‌سوز تولید شده و شماره‌گذاری خودروهای بنزینی ممنوع شود.

سردار محمد رویانیان روز چهارشنبه( 17 مرداد) پس از پایان جلسه هماهنگی با نمایندگان خودروسازها در با بیان این مطلب افزود: بر اساس مصوبه ستاد تبصره 13 دو خودروسازی «ایران خودرو» و «سایپا» از اول مردادماه سال جاری تا پایان سال به ترتیب می‌توانند حدود 107 هزار و 90 هزار خودروی بنزینی شامل محصولات تیراژ پایین تولیدات خود را شماره گذاری کنند و مابقی محصولات آنها تنها به صورت پایه گازسوز و یا دوگانه سوز با نصب کپسول و کیت گاز قابل شماره گذاری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 98 درصد خودروها در کشور توسط دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا تولید می‌شوند تصریح کرد: این دو خودروسازی بر اساس جلسات برگزار شده مشکلی در تولید و شماره گذاری محصولات خود ندارند.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: همچنین مقرر شده است تعداد تولیدات شرکت‌های خودروساز که تا اول مردادماه سال جاری تولید شده و در انبارها موجود است مشخص و شماره گذاری شوند.

وی تصریح کرد: مابقی خودروسازها شامل گروه بهمن، بم و زاگرس خودرو نیز حدود 20 هزار خودرو در سال تولید می‌کنند که با توجه به تیراژ پایین تولیدات خود باید برای شماره گذاری محصولات غیر گازسوز از ستاد تبصره 13 مجوز بگیرند.

سردار رویانیان در خصوص خودروهای وارداتی نیز به ایسنا گفت: بر اساس مصوبه جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی تا شش لیتر مصرف در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی همانند گذشته انجام می‌شود اما خودروهایی که بیش از این رقم مصرف داشته باشند باید برای دریافت مجوز واردات از اول مرداد ماه سال جاری به ازای هر خودرو یک گواهی اسقاط خودروی فرسوده ارائه کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس توافق انجام شده با ستاد تبصره 13 خودروهای وارداتی که پیش از اول مرداد ماه سال جاری وارد گمرک شده باشند چه در فراید ترخیص قرار داشته و یا نداشته باشند نیز طبق روال قبل شماره گذاری می‌شوند.

رییس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: خودروهای وارداتی جدید که ثبت سفارش شده‌اند و یا برای آنها گشایش اعتباری صورت گرفته ولی تا اول مرداد ماه سال جاری به گمرک وارد نشده‌اند مشمول مصوبه جدید شماره گذاری خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مشکل شماره گذاری ون‌های تاکسی مرتفع شده است گفت: ‌شماره گذاری سایر ون‌ها نیز تا پایان روز چهارشنبه مرتفع می‌شود تا نحوه شماره گذاری آنها روز یکشنبه ابلاغ خواهد شد.

سردار رویانیان در خصوص خودروهای وارداتی دو گانه سوز با یک سوخت گاز گفت: شماره گذاری این خودروها نیز بر اساس روال قبل انجام می شود.

وی همچنین در خصوص مجوز اسقاط خودروهای فرسوده برای خودروهای وارداتی گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده از روز دوشنبه هفته آینده وارد کنندگان خودروهای بالای 6 لیتر مصرف در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی می‌توانند ضمن مراجعه به سایت www.farsoodeh.ir مشخصات خودروهای فرسوده خود را وارد کرده و پس از طی مراحل لازم برگه اسقاط دریافت کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: وارد کنندگان خودرو در صورتی که تمایل به طی مراحل اسقاط نداشته باشند می‌توانند تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز خود را طی نامه‌ای به ستاد تبصره 13 ارائه کرده و پس از پرداخت وجه به متقاضیانی که در طرح خرید نقدی خودروهای فرسوده شرکت کرده‌اند، گواهی اسقاط برای واردات دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخشنامه دولت در خصوص الزام در تولید خودروهای دوگانه سوز یا گازسوز خردادماه سال گذشته به تمامی خودروسازها و وزارت صنایع ابلاغ شده است خاطر نشان کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده هیچ مشکلی در زمینه تولید، فروش و شماره گذاری خودروها وجود ندارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پایان به ایسنا گفت: محدودیتی نیز برای تولید خودروهای پایه گاز سوز و دوگانه سوز تا کنون تعیین نشده است و این خودروها می‌توانند طبق روال قبل شماره گذاری شوند.

کد خبر 28554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز