دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

هادی حسین‌زاده-معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۶: در عصر کنونی با ظهور انواع رسانه‌های دیجیتالی و شکل‌گیری گسترده شبکه‌های اجتماعی و در کنار آن تولید و انتشار لحظه‌ای اخبار و رویدادها و همچنین سرعت بالای انتقال و بازخورد پیام و حوادث، شرایط ویژه و حساسی پیش روی روزنامه‌های کاغذی قرار گرفته است

هادی حسین‌زاده|

در این مقطع، تنها شرط بقا و ماندگاری تغییر در محتوا، کارکرد، طرح‌ها و سیاست‌هاست.  سوژه‌یابی میدانی و تهیه گزارش‌های ناب و تأثیرگذار، استفاده از عکس‌ها، طرح‌ها و الگوهای گرافیکی جالب درصفحه‌های روزنامه در کنار ارتقای کیفی و کمی مطالب و گرایش جدی به خلاصه‌نویسی و پرداختن به اصل موضوعات و پرهیز از حاشیه‌ها و عناصر بیهوده، حتی در مسائل فنی و چاپ مثل دقت در انتخاب نوع فونت(اندازه) متون روزنامه در جلب نظرمخاطبان اهمیت زیادی می‌یابد.

در میان انواع روزنامه‌هایی که هر روز در کیوسک‌های شهر می‌بینیم به نظر می‌رسد نشریه همشهری محله از رقبای رسانه‌ای خود چند گام جلوتر است و این موفقیت را مدیون و انعکاس صدای مردم درطبقات مختلف اجتماعی می‌داند.  نباید از این مسئله غافل شد که کار حرفه‌ای و رسانه‌ای این نوع نشریات، بسیار دشوار و راه موفقیت در این زمینه فقط کسب تجربه و مهارت لازم و البته ایجاد اعتماد واطمینان بین شهروندان و این رسانه محلی است. شایان ذکر است مسئولان و مدیران نیز می‌توانند از این ظرفیت رسانه‌ای برای آگاه‌سازی و تنویر افکارعمومی و پاسخگویی به مطالبات مردم استفاده کنند.  

کد خبر 432903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha