جمعه ۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت‌الله احمد جنتی در خطبه ‌های نماز جمعه به موضوع فلسطین و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش ایرنا، آیت الله احمد جنتی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، گفت: هر دلی که از ظلمی که امروز بر ملت فلسطین می‌رود نسوزد، از سنگ سخت‌تر است. وی خاطرنشان کرد: امروز در کربلای فلسطین، زنان و کودکان و بیماران فلسطینی می‌میرند.

آیت الله جنتی با انتقاد شدید از سکوت سران کشورها درقبال ظلمی که بر ملت فلسطین در غزه می‌رود، گفت: سران کشورها امروز چه کار می‌کنند؟ فقط یک پیشنهاد دادند که شورای امنیت تشکیل جلسه دهد که آن هم منجربه صدور قطعنامه‌ای علیه جنایات صهیونیست‌ها نشد. به نظر آنها این اقدام کافی بود؟ وی خطاب به‌علمای اسلام و دانشگاه الازهر نیز گفت: مشغول چه کاری هستید؟ مگر حدیث نمی‌خوانید، چرا برای نجات مستضعفین جنگ نمی‌کنید یا لااقل فریاد نمی‌زنید؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امروز باید قطعنامه بدهید و مردم را علیه صهیونیست‌ها بشورانید.

خطیب جمعه تهران با قدردانی از اقدامات رئیس جمهوری در این زمینه و رایزنی با سران برخی کشورهای اسلامی، گفت: از رئیس جمهوری تشکر می‌کنیم که در این خصوص با سران کشورهای اسلامی رایزنی می‌کند. تاکنون موردی نبوده که با رییس جمهوری مصر تلفنی گفت‌وگو کند اما در این خصوص این گفت‌وگو صورت گرفته است.

آیت الله جنتی در ادامه گفت: مرگ بر آنهایی که به‌اجلاس آناپولیس رفتند و جایزه گرفتند و دهان خود را بر روی جنایت‌ها دوختند. آنها رضایت بوش و اسرائیل را بر رضایت خداوند ترجیح دادند. وی گفت: متاسفانه کشورهای اسلامی به قاتل فلسطینیان شمشیر تقدیم می‌کنند.

خطیب جمعه تهران افزود: مافریاد خود را می‌زنیم و همه را نسبت به این جنایت‌ها بیدار می‌کنیم واین عرصه را امتحانی برای کشورهای اسلامی می‌دانیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در نهایت خون این ملت مظلوم گریبانگیر ظالمان خواهد شد، ابراز امیدواری کرد روزی بیاید که ملت فلسطین جشن پیروزی خود را بگیرد.

وی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت:پس از ‪ ۱۵‬سال رنج و زحمت و آوارگی و مشکلات گوناگون مردم، خداوند بر ملت ایران منت گذاشت و آنان را به پیروزی رساند که این سیره همیشگی خداوند است.

آیت الله جنتی تصریح کرد: باید با همه وجود خدا را شکر کنیم که نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را به ما عطا کرد و قدر این نعمت را بدانیم. وی تصریح کرد: نعمت‌ها مفت به دست نیامده است و باید تاریخ گذشتگان را مرور کرد و دید ملت ایران درچه شرایط توانست این نعمت بزرگ را کسب کند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: در دوران سیاه طاغوت ظالمان آزادانه از قدرت استفاده کرده و ظلم می‌کردند و ملت ایران وضعیت سیاهی را در زمان طاغوت پشت سر گذاشت. وی گفت: درهیچ جای دنیا سابقه ندارد که فقیهی شجاع، آگاه، مومن، مدیر و مدبر در راس حکومت قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم اجازه ندادند ارزش‌ها زیرپا گذاشته شود و انقلاب اسلامی مانند انقلاب فرانسه و روسیه از بین برود.

وی در خصوص سرمای بی‌سابقه در کشور و مشکلاتی که ناشی از آن به وجود آمد، گفت: سرمای امسال در طول سالیان گذشته کم سابقه بود که مشکلاتی را نیز برای مردم به وجود آورد اما برای تامین سوخت مورد نیاز در این شرایط باید پیش بینی‌های لازم صورت گیرد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم از انرژی گاز به طور گسترده استفاده کنیم باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم که به عقیده من بهترین کار دوگانه سوز کردن حتی در منازل مسکونی است.

وی تصریح کرد: به دنبال قطع گاز کشور ترکمنستان در برخی استان‌های شمالی مشکلاتی به وجود آمد اما متخصصان با سختی‌های بسیاری اقدام به لوله‌کشی از جنوب کشور کردند که جای تقدیر دارد.

خطیب جمعه تهران از راهداری، پلیس راه و دیگر عواملی که در این مدت زمینه آسایش مردم را فراهم آوردند، تشکر کرد.

آیت‌الله احمد جنتی  در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه نمازگزاران به تقوی و پرهیزگاری و اجتناب از گناه و معصیت خدا، مباحث مربوط به هجرت پیامبر اکرم (ص) و تمام شدن صبر وتحمل مسلمانان از فشارهای مخالفان پیامبر را پی گرفت.

دبیر شورای نگهبان در این بخش از خطبه خود سفر گروهی از مسلمانان به حبشه، تلاشهای سران قریش علیه آنان و در نهایت، اذعان پادشاه حبشه به نورانی بودن این گروه از مسلمانان از همان منبع نور حضرت عیسی (ع) را تشریح کرد.

کد خبر 42585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز