جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امام جمعه موقت تهران حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن را خاری در چشم دشمنان دانست

 و گفت آنان با تبلیغات سنگین خود خیال می کردند امسال حضور مردم در این مراسم کم رنگ تر از گذشته باشد

به گزارش واحد مرکزی خبر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز این هفته تهران افزود: در مراسم امسال عشق مردم را به امام دیدیم ، این که امام (ره) چه سرمایه عظیمی برای انقلاب است و نام او همچنان مانند پروانه‌ای به دور شمع، خیلی‌ها را دور هم جمع می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اهانت یکی از سایت های اینترنتی به نوه گرامی حضرت امام (ره) گفت: متاسفانه عده‌ای می خواهند مقدسات و تکیه‌های انقلاب را زیر سئوال ببرند که باید به یادگارهای ارزشمند امام (ره) پایبند باشیم
آیت الله هاشمی رفسنجانی شهادت حاج عماد مغنیه را مظلومانه دانست و گفت: ‌علیه این شهید بزرگوار نیز تبلیغات سوء می‌کنند.

وی با اشاره به برخی مقالات و نوشته‌های اخیر درباره این شهید بزرگوار گفت: ‌در این مطالب موضوعات منفی ده‌ها برابر دفاعیات به چشم می‌خورد و بسیاری از ترورها را به این مرد بزرگ منتسب کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران خوشحالی استکبار جهانی از این ترور را از موضوعات فضاحت بار دیگر دانست و گفت: ‌این ها همان افرادی هستند که پرچم مبارزه با تروریسم را در دست گرفته اند و با همین ایده به عراق و افغانستان لشکر کشی کردند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایران، خود از قربانیان تروریسم است، گفت: ‌استکبار جهانی بهترین فرزندان ما را ترور کرده است و با این حال ما را حامی تروریسم معرفی می‌کنند.

وی افزود: ‌ترور عماد مغنیه در سالگرد شهادت سید عباس موسوی رهبر فقید حزب الله و ترورهای اخیر اسرائیل در غزه به وقوع پیوست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با هرگونه ترور مخالفیم تاکید کرد: در این حال با هر گونه جهاد و بیرون راندن غاصبان از هر کشوری موافقیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش سالگرد شهادت شهید محلاتی و همراهانش را تسلیت گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به سالگرد تاسیس این مجمع گفت: این اقدام از ابتکارات بی‌نظیر امام بود که در تاریخ اسلام کم نظیر است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش موثر این مجمع گفت: سالهای اول انقلاب شورای نگهبان با بسیاری از مصوبات به حق مخالفت می کرد و اگر چه در بسیاری از این مواقع به امام مراجعه می کردیم اما بسیاری از لوایح ما در زمین مانده بود.

وی با اشاره به اینکه قبل از تشکیل مجمع بن بست های زیادی فراروی مسئولان بود گفت: با این تدبیر امام ،‌تصمیمی شرعی و قانونی مبنی بر تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته شد و قانون اساسی جدید نیز راه امام را تکمیل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی کشورها هنوز موضوع هسته‌ای را رها نکرده اند افزود: آنها به دنبال قطعنامه سوم هستند اما در جلسه اخیر آنها ، کشورهای غیرمتعهد از آنها خواستند تا قبل از صدور رای آژانس تعجیل نکنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: کشورهای انحصارگر بیش از این نباید همه چیز را در انحصار خود بخواهند چرا که بحث هسته ای ما موضوعی علمی و صلح آمیز است و در این زمینه نیز حاضر به هرگونه گفتگو و ادامه بازرسی ها هستیم به شرط اینکه آنها دنبال اقداماتی چون تحریم و برخوردهای تند نباشند.

خطیب جمعه نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه این کشورها بالاخره پشیمان خواهند شد گفت: اما تا آن موقع برای ما و دیگر کشورهای منطقه زحماتی ایجاد خواهند کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات مجلس هشتم افزود: با اقدام اخیر شورای نگهبان فضا به طور نسبی آرام شد اما به نظر من این شورا اختیارات خوبی دارد و با بحث های عمیق تر باید سعی کند حضور همه هواداران انقلاب با سلیقه های مختلف فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد، انتخابات این دوره از مجلس مانند راهپیمایی های 22 بهمن ،‌پرشور و تاریخی باشد تا افتخار دیگری برای نظام ثبت شود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین میلاد باسعادت حضرت امام باقر (ع) و امام موسی کاظم (ع) را گرامی داشت.

خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نماز نیز با بیان این که پیامبر اسلام (ص) در میان تبلیغ برای نماز،‌ آموزش اخلاق را در میان اصحاب و یاران خود رواج داد، گفت: این آموزش‌ها، معلوماتی بود که انسان ها را توحیدی، معتقد به امامت، ولایت، معاد، انسان دوستی، دانش، تزکیه و تعلیم بار می‌آورد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره شکل گیری نظام اسلامی با محوریت قرآن افزود: پیش  از اینکه پیامبر نظام اسلامی تشکیل دهد نیاز به کامل سازی و تربیت انسان هایی بود تا آنان پایه اصلی حکومت باشند و نخستین آیات قرآن نیز بر تربیت انسان عالم و مومن تاکید داشت.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بهترین راه وارد شدن برای جذب و پرورش انسان ها ، مسیر عبادت است که در همه ادیان آسمانی بر آن تاکید شده است ، اضافه کرد : کادرسازی و پرورش انسان ها در خفقان دوران پیامبر (ص) که دشمنان اسلام کاملا در شرک بودند ، معجزه ای بزرگ بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه درس های توحیدی پیامبر ضمن نماز ارائه می شد؛ خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) پیش از تعیین تکلیف الهی نماز ؛ با اذان و اقامه، سوره‌ای از قرآن که ظاهرا سوره حمد بوده است و ذکرهای تسبیحات اربعه و حرکاتی همچون رکوع،‌ سجود؛ ترکیبی از نماز را به جای می آورد که بهترین شعار مسلمانان تا به امروز است.

وی با تاکید بر اینکه بهترین سرمایه آموزشی پیامبر نماز بود؛ تصریح کرد: نماز اثبات وجود خدا و وحدانیت خدا در برابر موج عظیم بت پرستی است‌.

امام جمعه موقت تهران بر محوریت نماز در آموزش پیامبر (ص) تاکید و اضافه کرد : پیامبران آمدند و رفتند اما آثار تزکیه و اقدامات آنها تا سال ها و قرن ها می‌ماند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی سخت‌ترین دوره زندگی پیامبر را در همین دوران آموزش و تعلیم مردم دانست و گفت: بدترین شرایط رسول اکرم (ص) این بود که اصحاب و یاران او را آزار و اذیت می کردند اما هر کس نماز پیامبر و اصحاب او را در روزهای نخست می‌دید به شدت تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

وی باردیگر با تاکید بر اینکه جذب به اسلام بیشتر با دو وسیله موثر نماز و قرآن بوده است، خاطرنشان کرد: نماز و قران در دوره‌های گوناگون، موجب تاثیر بر افراد، حکومت‌ها و شرایط حاکم شده است

کد خبر 44300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز