همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که اقدامات اخیر در عربستان و پاکسازی جمعی افراد متهم شده به فساد توسط سعودی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

 ابراز نگرانی وزیر خارجه آمریکا از اقدامات اخیر در عربستان

به گزارش ايرنا، شبکه های خبری آسیا به نقل از خبرگزاری فرانسه از دا نانگ'، گزارش دادند، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا افزود که واشینگتن تحقیقات بی سابقه این کشور حوزه خلیج فارس را در مورد اختلاس 100 میلیارد دلاری از نزدیک زیر نظر دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا که به منظور همراهی کردن دونالد ترامپ در نشست سران سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا - پاسیفیک در ویتنام به سر می‌برد، افزود: اقدام برای پاکسازی و مقابله با فساد عربستان سعودی مدیریت شده بود.

وی گفت که به نظر من این اقدام مدیریت شده بود و تا زمانی که مشاهده نکنیم چگونه با این موضوع برخورد می شود، نگرانی هایی وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بیش از 200 نفر به منظور پاسخگویی در مورد آنچه عربستان سعودی یک اختلاس 100میلیارد دلاری و رسوایی فساد می داند، در بزرگ ترین پاکسازی سیاسی این پادشاهی بازداشت شده اند.

محمد بن سلمان در حال تحکیم قدرت خود است و در بین دهها نفری که بازداشت شده اند چندین شاهزاده، وزیر و یک تاجر میلیاردر وجود دارد.

تیلرسون که کشورش از متحدان نزدیک سعودی است با اشاره به اینکه دو روز پیش با 'عادل الجبیر' همتای عربستانی‌اش تماس داشته، تصریح کرد باید منتظر ماند و مشاهده کرد که این اقدامات تا چه میزان مخرب است.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد ، برداشت من این است که آنها این دستگیری‌ها را در این مرحله واقعی نمی‌دانند و تنها برای هشدار به مردمی است که بدانند عاقبت انجام دادن آنچه که تصور می‌شود درست است، چیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد اینکه چگونه به این موضوع رسیدگی می‌شود، در این زمان کاملا نامشخص است و من نمی‌خواهم بیش از آنچه که مشاهده می کنم، گمانه زنی داشته باشم.

کد خبر 387933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha