همشهری آنلاین: کاخ سفید جمعه اعلام کرد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل تداخل در برنامه‌ها در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) در ویتنام با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود دیدار جداگانه نخواهد داشت.

 کاخ سفید: ترامپ و پوتین در حاشیه اجلاس اپک ملاقات دوجانبه نخواهند داشت

به گزارش ایرنا، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید روز جمعه پيش از فرود در دانانگ در گفتگو با خبرنگاران گفت: «دیدار با پوتین هیچگاه تایید نشده بود و اکنون با توجه به تداخلاتی که در برنامه هر دو طرف ایجاد شده است، چنین دیداری صورت نخواهد گرفت.»

وی افزود: «با توجه به این که هر دو این افراد یک جا حضور دارند، ممکن است با یکدیگر رودر رو شده و سلامی رد و بدل کنند. اما خبری از یک دیدار رسمی و برنامه ریزی شده در برنامه نیست و انتظار آن را هم نداریم.»

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت؛ ترامپ و پوتین هر دو در نشست اپک که در دانانگ ویتنام برگزار می شود، شرکت می کنند.

سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) یک گروه اقتصادی متشکل از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام است که اعضای آن به منظور بهبود مناسبات اقتصادی و سیاسی با یکدیگر دیدار می‌نمایند. این سازمان دارای کمیته‌های اجرائی در زمینه دامنه گسترده‌ای از مسائل، از ارتباطات تا شیلات است.

سران کشورهای تمام اعضای اپک (به استثنای چین تایپه)، طی یک همایش سالانه تحت عنوان «اجلاس سران اقتصادی اپک» با یکدیگر ملاقات می‌کنند که مکان برگزاری آن درمیان اعضای اقتصادی اپک در حال گردش است.این نشست امسال در دانانگ ویتنام برگزار می‌شود.

کد خبر 387944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha