همشهری‌آنلاین: عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق از بازگشت جریان صدر به نشست‌های این ائتلاف بعد ازحدود هفت ماه وقفه خبر داد.

 عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق در نشستی خبری با حضور سران ائتلاف ملی گفت: برادران جریان صدر بعد از مدتی وقفه به نشست‌های ائتلاف بازگشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری العالم،او تأکید کرد: هر اندازه که منسجم‌تر باشیم، پیام ائتلاف ملی قوی‌تر و قدرتش برای تفاهم در جهت اقدام به اجرای طرح‌ها در خدمت به مردم بیشتر خواهد بود.

پیش از این حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از مقتدی صدر، روحانی عراقی به علت حضور اعضای جریان او در نشست ائتلاف ملی تشکر کرد.

العبادی درجمع خبرنگاران گفت: درخواست‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن اختلاف‌ها مطرح شد. از صدر و فراکسیون الاحرار برای همکاری در این زمینه و حضور در نشست ائتلاف ملی تشکر می کنم.

او در عین حال بر لزوم تقویت ائتلاف ملی براي تقویت دیگر فراکسیون‌ها برای خدمت به شهروندان عراقی تأکید کرد.

در همین حال، جعفر الموسوی، نماینده صدر در نشست ائتلاف ملی از دستیابی به توافق کامل میان همه طرف‌های ائتلاف بر سر سند " اصلاحیه" ارائه شده از سوی جریان صدر خبر داد.

الموسوی گفت: هیأتی مذاکره‌کننده از طرف جریان صدر سندی را ارائه کرد که در آن ۱۴ بند اصلاحی برای روند فعالیت ائتلاف ملی مطرح شده است.

او تأکید کرد، عمار حکیم با توجه به تمایل زیادی که به بازگشت جریان صدر و فراکسیون الاحرار به ائتلاف ملی داشت، توجه زیادی به این سند نشان داد.

کد خبر 348178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha