همشهری آنلاین: قاسم الطایی یکی از مراجع شیعه عراق، فتوای مبارزه با نیروهای نظامی ترکیه در خاک این کشور را صادر و آن را واجب شرعی و اخلاقی دانست.

 صدور فتوای جنگ با نیروهای ترکیه در خاک عراق از سوی یکی از مراجع

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری عراقی شفق نیوز، الطایی اعلام کرده که مقابله با نیروهای نظامی ترکیه بخصوص پس از تایید این مسئله توسط پارلمان عراق واجب شرعی، اخلاقی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر مقابله نظامی (با نیروهای ترکیه در عراق) یک روش دیگر برای مقاومت در برابر ترک ها، تحریم شرکت ها و کالاهای ترکیه ای است.

پارلمان ترکیه روز شنبه حضور نیروهای خود در عراق و سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

اردوغان پیشتر اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در پایگاه نظامی بعشقیه در نزدیکی موصل حضور خواهند داشت و در آزادسازی این شهر شرکت می کنند.

نیروهای ترکیه در این پایگاه نظامی بر آموزش برخی نیروهای عراقی نزدیک به ترکیه برای آزادسازی شهر موصل نظارت دارند.

قاسم الطایی مرجع دینی در شهر نجف اشرف و از موسسان جریان شیعه صدر عراق است.

مقتدی صدر پیشتر در واکنش به ورود نیروهای ترکیه به عراق گفته بود، کسانی که در (عراق در) قدرت هستند، باید با اشغالگری ترکیه مقابله کنند، اما اگر این افراد به وظایف خود عمل نکنند ما خود وارد عمل خواهیم شد.

به دنبال ورود غیرقانونی نیروهای ترکیه ای به شمال موصل، مقامات بغداد ضمن محکوم کردن این اقدام آن را نقض حاکمیت خود دانستند و خواهان خروج فوری این نیروها شدند، اما آنکارا همچنان تاکید دارد که نیروهای خود را از عراق خارج نخواهد کرد.

ترکیه صدها نیروهای نظامی خود را به طور غیر قانونی از اواخر 2015 تا به امروز در پادگان بعشیقه در شمال موصل در عمق 100 کیلومتری اراضی عراق مستقر کرده است؛ حضور این نیروهای ترک، باعث نگرانی های جدی در عراق شده است.

کد خبر 348240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha