همشهری آنلاین: فرماندار شهرستان الشرقاط در استان صلاح الدین از پیشروی ارتش عراق در این شهرستان خبر داده و افزود که این نیروها در یک کیلومتری این منطقه راهبردی قرار گرفته اند.

 ارتش عراق در حال پیشروی در نزدیکی مرکز شهرستان الشرقاط

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز،'علی الدودح' روز چهارشنبه افزود: نیروهای عراقی که از روز گذشته این عملیات را آغاز کرده اند طی درگیری با عناصر گروه تروریستی و تکفیری داعش روستاهای الشرقاط را آزاد و تلفات جانی و نظامی زیادی به تروریست ها وارد کنند.

گروه تروریستی، تکفیری داعش، در یورش برق آسا و غافلگیرانه نیروهای عراقی در سپیده دم سه شنبه خسارات سنگینی را متحمل شده است و براساس گزارش فرماندهان میدانی، این گروه در محور جنوبی، محل شدیدترین زد و خوردهای چند ساعت گذشته ، تعادل خود را از دست داده است.

براساس این گزارش نیروهای عراقی به پشتیبانی هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش این عملیات را از سه محور آغاز کردند و موفق شدند که روستانهای الجدعان، العیثة ،المسیحلی ، السویدان ،الجمیلة الجدیدة وابسته به شهرستان الشرقاط، و مزارع درة التاج و روستای الرمضانیات را آزاد کنند.

الدودح گزارش داد که بخش های اصلی و عمده ای از الشرقاط آزاد شده و انتظار می رود در ساعات آینده کل این منطقه به طور کامل آزاد شود.

وی افزود که شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش به سمت شهر 'الحضر' در استان نینوا و الحویجه در کرکوک که هنوز تحت اشغال گروه تروریستی داعش هستند فراری شدند.
نیروهای مشترک عراق پس از آزاد سازی مناطق جنوبی موصل از جمله الشرقاط عملیات آزاد سازی موصل را آغاز می کنند.

گروه تروریستی داعش درموصل که پایگاه اصلی در عراق است اقدام به حفر خندق و حفر تونل هایی که از آنها برای عبور و مرور و انباشت گاز برای منفجر کردن آن در صورت نیاز استفاده می کند، کرده است.

گروه تروریستی داعش هم اکنون تنها با خطر حمله نیروهای عراقی و پیشمرگه کر مواجه نیست بلکه اهالی موصل نیز تهدیدی برای این گروه تروریستی محسوب می شوند.

حیدرالعبادی که برای شرکت در هفتادویکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است، بامداد سه شنبه خبر آغاز عملیات در الشرقاط، آخرین قلعه داعش تروریستی در استان صلاح الدین و نیز عملیات نیروهای عراقی در جزیره های هیت، البغدادی و الرمادی در استان الانبار را از نیویورک اعلام کرد.

کد خبر 347088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha