همشهری آنلاین: دراولین ساعات عملیات آزادسازی الشرقاط، قلعه آخرین داعش در شمال استان صلاح الدین، ۴ روستا و منطقه مجتمع مسکونی این شهر آزاد شد و فرماندهان داعش درحال ترک منطقه به سمت جنوب کرکوک و موصل هستند و درعین حال نیروهای عراقی آماده شده اند تا ساعاتی دیگر به سمت مرکز شهر حرکت کنند.

آخرین قلعه داعش در صلاح الدین | نیروهای عراقی آماده حمله به مرکز الشرقاط شدند

به گزارش ایرنا، نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق ، در اولین گام به سمت آخرین سنگر داعش در صلاح الدین، روستاهای الجدعان، العیثه ، المسیحلی و السویدان را آزاد کردند.

در این عملیات که همزمان با عید غدیرخم و با دستور نخست وزیر عراق از نیویورک در بامداد سه شنبه آغاز شده، نیروهای ارتش و پلیس و الحشدالشعبی حضور دارند.

گزارش منابع امنیتی حاکی است که نیروهای عراقی آماده شده اند تا ساعاتی دیگر به سمت مرکز شهر الشرقاط حرکت کنند.

درهمین حال، فرماندهان داعش نیز با خانواده های خود درحال فرار دسته جمعی از طریق عبور از دجله هستند و تلاش می کنند خود را به الحویجه در جنوب غرب کرکوک و یا موصل مرکز استان نینوا برسانند.

کارشناسان نظامی الشرقاط را که آخرین شهر باقی مانده استان صلاح الدین در دست داعش است، یک نقطه راهبردی و دروازه موصل توصیف می کنند که از ژوئن 2014 با سقوط موصل مرکز نینوا و تکریت مرکز صلاح الدین، به دست داعش افتاد. این شهر در 45 کیلومتری شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین واقع است.

همزمان گزارش های رسیده حاکی است که عملیات در استان الانبار نیز برای پاکسازی آخرین باقی مانده های داعش جریان دارد.

نیروهای ارتش عراق و نیروهای عشایر منطقه به همراه پلیس مرکزی به جزیره های هیت، البغدادی، حدیثه و الرمادی یورش برده اند.

با پاکسازی این جزیره های استان الانبار، نیروهای عراقی تا مرز سوریه و شهرهای مرزی قائم و البوکمال را به کنترل خود در خواهند آورد.

کد خبر 346916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha