چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت‌های ورزشی محله‌های تهران با حضور شهردار پایتخت در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

المپیک محله

شهردار تهران در اين مراسم با اشاره به كم‌تحركي شهروندان در كلانشهرها گفت: استفاده بيشتر از خودرو و كم‌تحركي موجب كمبود نشاط در جامعه مي‌شود.

محمدباقر قاليباف با اشاره به حضور چشمگير شهروندان در اين دوره از رقابت‌ها گفت: نمي‌توانم شوق قلبي خودم را از مشاهده اين جمعيت عظيم ابراز نكنم. انصافا حضور اين جمعيت باشكوه با نظم و با نشاط توأم با عفت و حجاب مناسب باعث شوق بنده شد. به عقيده من چنين جمعيتي با چنين نظمي را كمتر مي‌توان ديد و اين امر به فرهنگ ورزشكاري و اصيل شهروندان و ملت ما بر مي‌گردد.

وي افزود: خدا را شاكرم كه اين توفيق را به من و همكارانم داد تا در مجموعه مديريت شهري خدمتگزار شما مردم فهيم باشيم. شهردار تهران با تأكيد بر 3 اصل مهم براي پيشرفت هر جامعه تصريح كرد: هر جامعه براي پيشرفت نياز به توجه به عمل و دانش، خودسازي و تهذيب نفس و سلامت جسمي دارد. قاليباف با بيان اينكه ورزش باعث سلامت جسم و روح مي‌شود، گفت: خداوند را شاكرم كه ورزش همگاني جايگاه خود را در محله‌ها پيدا كرده است، به‌طوري كه بيش از يك ميليون نفر درگير آن شده‌اند.

وي ادامه داد: واقعيت اين است كه تحرك و ورزش يكي از نيازهاي ضروري ساكنان شهرهاي بزرگ و كلانشهرهاست. درواقع استفاده بيشتر از خودرو و كم‌تحركي موجب كمبود نشاط در جامعه مي‌شود. شهردار تهران با بيان اينكه هزينه كردن براي ورزش به‌ويژه براي ورزش محله‌ها درواقع سرمايه‌گذاري هم براي امروز و هم براي آينده جامعه است، خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاري در ورزش محله‌ها با بقيه بخش‌هاي ورزشي متفاوت است چرا كه در اين قسمت علاوه بر سلامت جسمي افراد، سلامت محل هم مطرح است؛

ضمن اينكه در اين نوع ورزش جنبه‌هاي مهمي چون اخلاق‌مداري، سالم‌سازي‌ و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي كه دغدغه شهرها و كلانشهرهاست هم ديده مي‌شود. وي تصريح كرد: ضروري است هزينه بيشتري براي ورزش بانوان در تهران مبذول شود چرا كه زنان بيش از ساير اقشار براي شادابي و نشاط خانواده ذيحق هستند. شهردار تهران در پايان گفت: خدا را شكر مي‌كنم كه در اين دوره از رقابت‌ها ورزشكاران اخلاق را در عين رقابت رعايت كرده‌اند.

  • حضور چشمگير در ششمين دوره

ششمين دوره المپياد، پاراالمپياد و فعاليت‌هاي ورزشي محله‌هاي شهر تهران با حضور 32هزار تيم كه 12هزار تيم آن خانم بودند در 9رشته ورزشي تعريف شد. يكي از موفقيت‌هاي بزرگ مديريت شهري در اين دوره، حضور گسترده شهروندان است. به‌عبارت ديگر دراين دوره 42رشته ورزشي براي خانم‌ها و آقايان تعريف شده و 95درصد از يك ميليون و 200هزار شركت‌كننده نوجوان و جوان بودند.

کد خبر 320811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha