مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

۳ عضو مجلس شورای اسلامی برای بررسی آخرین وضعیت خطوط ریلی در منطقه ۱۸ تهران، دیروز از محله‌های خلیج‌فارس و سینا بازدید کردند.

سيدمهدي هاشمي و سيدبهلول حسيني 2 عضو كميسيون عمران به همراه محمد عليپور عضو كميسيون اقتصادي مجلس پس از گزارش روز يكشنبه همشهري در همين رابطه به لب خط راه‌آهن رفتند و از نزديك در جريان مشكلاتي كه اين خطوط براي اهالي محل به‌وجود آورده‌اند، قرار گرفتند. خطوط ريلي در اين محدوده از پايتخت، طي تصميمات و وعده‌هاي داده شده در دولت‌هاي قبلي قرار بوده كه به زيرزمين منتقل شوند اما در اين ميان فقط خطوط ريلي در مناطق‌17و تا قبل پل كن در منطقه 18تهران به زيرزمين انتقال يافتند.

اين در حالي است كه حركت قطارها روي خطوط ريلي چسبيده به محله خليج‌فارس شمالي و شهرك سينا، نه‌تنها آرامش شهروندان را به‌خاطر آلودگي صوتي و لرزش خانه‌ها از بين برده بلكه مشكلات امنيتي را نيز سبب شده است. سيدبهلول حسيني پس از اين بازديد به همشهري گفت: اهالي اين محل واقعا حرف‌شان براي انتقال يافتن خطوط ريلي به زيرزمين درست است اما مسئولان شركت راه‌آهن و وزارت راه‌و شهرسازي مي‌گويند كه اكنون بودجه كافي براي اين منظور موجود نيست.

اين نماينده مجلس گفت كه با توجه به توان مهندسي كشور خطوط ريلي بعد از پل كن تا ايستگاه نيك‌پسندي در نزديكي تقاطع بزرگراه آزادگان و جاده قديم كرج را مي‌توان حتي در عرض رودخانه به زيرزمين برد. وي بر اين عقيده است كه با چنين اقدامي فضاي مناسبي براي توسعه فضاي سبز و ايجاد فضاهاي خدماتي در اين منطقه شهر فراهم مي‌شود اما مسئولان راه‌آهن اعلام كرده‌اند كه اين كار شدني نيست و بايد به‌دنبال فراهم‌كردن ديوار صوتي براي كاهش آسيب‌ها بود.

اين در حالي است كه از وعده راه‌آهن براي ايجاد ديوار صوتي و روشنايي محله‌هاي مذكور نيز زمان زيادي مي‌گذرد و شب‌هنگام امنيت در آنجا بسيار كاهش مي‌يابد. به اين مسئله هم ديروز نمايندگان مجلس اذعان كردند. از سوي ديگر پيمانكاري از سوي شركت راه‌آهن با سرعت پاييني در حال احداث خطوط جديدي است كه همين امر نيز به مشكلات محله‌ها افزوده. سيدبهلول حسيني در گفت‌وگو با همشهري اعلام كرد كه موضوعات و مشكلات موجود را طي 2هفته آينده در جلسه‌اي با حضور مسئولان راه‌آهن بررسي خواهند كرد تا به نتيجه نهايي در اين‌باره برسند. وي اميدوار است كه رديف بودجه لازم براي رفع مشكلات خطوط ريلي در جنوب غرب تهران و ارتقاي كيفيت زندگي در اين منطقه با رايزني‌هايي كه صورت مي‌گيرد نيز در لايحه بودجه سال آينده دولت آورده شود.

کد خبر 318117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha